سردار کریمی گفت: صنایع استان مرکزی خدمات بسیاری را در دوران دفاع مقدس به جبهه حق علیه باطل ارائه کرده بودند با توجه به نقش مهمی که این صنایع داشتند دشمنان به این مراکز مهم حمله کردند و ۸۷ شهید والامقام را به اسلام و قرآن اهدا کردند.
کد خبر: ۹۴۴۷۵۱۱
|
۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی، سردار سرتیپ دوم پاسدار «محسن کریمی» فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی امروز در یادواره دو هزار و ۸۰۰ شهید اراک اظهار داشت: انحراف از جمله مهمترین عواملی است که حرکت‌های اجتماعی را مورد هجمه قرار می دهد که مقام معظم رهبری جهاد تبیین را برای دورکردن جامعه از انحراف و مقابله با جنگی که دشمن علیه ملت ایران آغاز کرده عنوان کردند.

کریمی اظهار کرد: همانگونه که پیامبر اکرم (ص) در مدت ۱۳ سال در مکه به خوبی امت اسلام را هدایت کردند.امامین انقلاب اسلامی نیز با پیروی از پیامبر اکرم (ص) مردم را از فساد نجات دادند و به این جایگاه رساندند و امروز انقلاب اسلامی در اوج اقتدار است.

وی ادامه داد: رزمندگان اسلام در عملیات رمضان در جنوب کشور و با وجود گرمای طاقت فرسا و شن های روان در پنج مرحله در برابر دشمنان ایستادگی کردند و تلفات بسیاری را به دشمن وارد کردند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان کرد: منافقان که از تیغ عدالت فرار کرده بودند در عملیات مرصاد در کمین رزمندگان اسلام قرار گرفتند و شکست سنگینی از رزمندگان خوردند و در این عملیات استان مرکزی ۳۰ شهید را تقدیم اسلام و قرآن کرد.

کریمی یادآور شد: یکی از خدمات مهم استان مرکزی در دفاع مقدس خدمات فنی و مهندسی است که بیش از ۳۰ پروژه مهم صنعتی توسط رزمندگان انجام شد و امروز این نقش مهم باید برای مردم و نسل جوان به خوبی تبیین شود.

وی گفت: صنایع استان مرکزی خدمات بسیاری را در دوران دفاع مقدس به جبهه حق علیه باطل ارایه کرده بودند با توجه به نقش مهمی که این صنایع داشتند دشمنان به این مراکز مهم حمله کردند و  ۸۷ شهید والامقام را به اسلام و قرآن اهدا کردند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان کرد: یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی ما می توانیم است که روحیه ایثار و شهادت نیز از دیگر دستاوردها است و همچنین پشتیبانی مردمی از انقلاب نیز به عنوان مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی محسوب می شود و انتقال روحیه ما می توانیم به نسل جوان جامعه یکی از مهمترین مطالبات مقام معظم رهبری است که باید به خوبی مورد توجه باشد.

کریمی اظهار داشت: روز پنجم مرداد ماه در اراک مردم عزیز با حماسه آفرینی خود این ۳ مولفه را عملیاتی کردند و حادثه بزرگی را رقم زدند که امروز از آن به عنوان روز ایثار و مقاومت اراک یاد می شود و روز پنجم مرداد نشان از صادق بودن و وفاداری مردم اراک برای دفاع از ارزش های اسلامی است.

وی افزود: مردم اراک در دفاع مقدس با حضور معنادار خود در دفاع از ارزش های اسلامی مامی توانیم را به وضوح ثابت کنند و امروز یکی از درس های مهم پنجم مرداد ما می توانیم در برابر جنگ اقتصادی و ترکیبی دشمن است و لذا تبیین و روایت صحیح حماسه های پنجم مرداد برای نسل جوان بسیار راهگشا است و باید مورد توجه باشد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: به جهت وجود سه حادثه مهم در روز پنجم اراک هم افتخار آفرینی رزمندگان اراکی در عملیات های مرصاد و رمضان و هم بمباران شهر اراک این روز به عنوان روز ایثار و مقاومت نامگذاری شد و شهر اراک در روز پنجم مرداد ۲۰۷ شهید والامقام تقدیم انقلاب اسلامی کرده و مهمترین رویکرد برنامه های گرامیداشت این روز مهم و حماسی جهاد تبیین است.

کریمی بیان کرد: روز پنجم مرداد ماه یکی روزهای حماسی شهر اراک و البته استان مرکزی است و نشان دهنده هویت حماسی مردم اراک می باشد که حضور رزمندگان در عملیات های رمضان و مرصاد و سالروز بمباران اراک این روز را بسیار برجسته کرده و شهدای زیادی در این روز تقدیم انقلاب اسلامی شده و لذا فرصتی مناسب برای تبیین افتخارات و حماسه های مردم اراک است.

وی خاطرنشان کرد: استان مرکزی با اهدای ۷۰ هزار رزمنده، ۱۵ هزار جانباز، هفت هزار و ۲۰۰ شهید والامقام و ۷۰۰ آزاده در دوران دفاع مقدس نسبت به جمعیت استان رتبه اول را در دفاع از اسلام ، قرآن و کشور به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات