امام جمعه یزد، گفت: رعایت نظم، هدفمند بودن اشعار و شرکت در مراسم عزاداری همراه با رعایت توصیه های بهداشتی، باید همواره مورد توجه هیئت های عزاداری و عزادارن حسینی قرار بگیرد.
کد خبر: ۹۴۴۷۸۴۱
|
۰۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد؛ آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه نماز جمعه آخرین روز ماه ذی الحجه، با اشاره به اهمیت تقوا در طول زندگی اظهار کرد: اطاعت از خدا و دوری از گناه با پیشه گرفتن تقوا امکان پذیر است.

وی افزود: تابیدن نور الهی به قلب انسان تنها با اطاعت از خدا و دوری از گناه صورت می‌گیرد و با پیشه گرفتن تقوا در همه امور زندگی باعث تعالی و رسیدن انسان به کمال می‌شود.

امام جمعه یزد با تاکید بر احیای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تصریح کرد: با اجرای صحیح این فریضه الهی می‌توان از اشاعه گناه و ظلم در جامعه جلوگیری کرد و سبب گسترش خوبی و کمال در بین مسلمانان شد.

آیت الله ناصری عنوان کرد: ترک امر به معروف و نهی از منکر باعث تسلط اشرار بر جامعه، عدم رشد و پرورش خوبی ونیکی و اشاعه منکرات و گناه می‌شود بنابراین باید در اجرای صحیح امر به معروف و نهی از منکر اهتمام داشته باشیم تا بدی ها، خوب و خوبی ها، بد جلوه نکند.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر در جامعه کنونی جایگاه خود را از دست داده و این در حالیست که کشور ما، یک کشور اسلامی است و تربیت اسلامی باید در آن وجود داشته باشد.

امام جمعه یزد اسلام را آینده نگر خواند و عنوان کرد: اسلام حیات طیبه، زندگی پر از خیر و عاری از بدی را برای مسلمانان خواستار است، اما در حال حاضر خوشی‌های زودگذر و لحظه‌ای بدون توجه به حق الناس بیش از گذشته مورد توجه قرارا گرفته که این خود بسیار متاثر کننده است.

آیت الله ناصری با اشاره به سالگرد شروع نماز جمعه به دستور امام خمینی (ره)، بیان کرد: نماز جمعه از نظر قرآن یک واجب شرعی است و تخلف از آن جایز نیست و بنابر صحبت‌های اخیر مقام معظم رهبری ذکر خدا و کوشش در ادای نماز جمعه دو عنصر متصل کننده به خدا است.

وی افزود: یاد خدا و همکاری با یکدیگر، اجتماع و اتحاد در راستای ذکر خداوند، برای رسیدن به خدا و حیات طیبه همانند دو بال پرواز است که انسان را به سوی کمال هدایت می‌کند.

امام جمعه یزد با اشاره به فرا رسیدن ایام محرم و نقش امام حسین (ع) در واقعه کربلا اظهار کرد: شرکت در مراسم عزاداری همراه با رعایت توصیه‌های بهداشتی باشد.

آیت الله ناصری تصریح کرد: رعایت نظم، هدفمند بودن اشعار و نوحه‌ها و توجه به اهداف امام حسین (ع) در واقعه عاشورا، باید همواره مورد توجه هیئت‌های عزاداری و عزادارن حسینی قرار بگیرد و تلاش شود که از مسیر درست منحرف نشویم.

وی افزود: در اینگونه مراسم باید تلاش شود که به هدف قیام امام حسین (ع) اشاره شود و پرداخت هزینه‌های گزاف برای پر زرق و برق کردن مراسم حسینی به دور از اهداف قیام است بنابراین توجه به اصل قیام ارجحیت دارد و هزینه تراشی‌های بی دلیل باید قطع شود.

امام جمعه یزد با تشکر از مسئولان استان در راستای مدیریت بحران، گفت: مسئولان باید همواره به تلاش خود ادامه و اقدامات لازم را برای کنترل سیل و مدیریت بحران را انجام دهند.

وی خواستار شد: مردم با توکل بر خدا و پیشه گرفتن صبر، با مسئولان و نیرو‌های امدادی همکاری‌های لازم را داشته باشند و به همنوعان خود کمک کنند.

ارسال نظرات