تبریز- شهردار منطقه هفت تبریز از اختصاص بالغ بر 40 میلیارد ریال برای بهسازی و اصلاح جاده قدیم وادی رحمت خبر داد.
کد خبر: ۹۴۴۷۹۱۷
|
۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از امور ارتباطات شهرداری منطقه هفت تبریز، محمد رشتبری در آیین افتتاح پروژه اصلاح و بهسازی جاده قدیم وادی رحمت اظهار داشت: جاده قدیم وادی رحمت نقش کلیدی در کاهش بار ترافیکی و رفع گره های ترافیکی در محورهای جاده قدیم وادی رحمت- آخماقیه، اتوبان شهید کسایی، دیزل آباد و راه آهن داشته و از این حیث حائز اهمیت است.
وی با بیان اینکه عملیات اصلاح و بهسازی این پروژه طی 76 روز به اتمام رسیده و آماده بهره برداری شده است، گفت: طول این پروژه هزار و 500 متر بوده و بالغ بر هزار و  500 تن آسفالت در این مسیر توزیع شد. 500 متر مکعب خاک برداری شده و 320 متر مکعب زیرسازی و 168 متر مکعب بتن ریزی صورت گرفته است.
رشتبری با اشاره به دیگر اقدامات صورت گرفته در اجرای این پروژه افزود: اجرای طرح های ترافیکی و اصلاح هندسی به طول 400 متر، اجرای گاردریل 400 متر، نصب تابلوهای انتظامی 50 عدد، نصب گل میخ هزار و 500 عدد، اجرای کف پوش 200 متر مکعب، جدول گذاری به طول هزار و 250 متر، خط کشی محوری به طول پنج هزار و 500 متر، کاشت 500 اصله نهال و رنگ آمیزی جداول به طول سه هزار متر بخشی از اقداماتی است که در این پروژه صورت گرفته است.
وی پروژه اصلاح و بهسازی این مسیر را در راستای کاهش بار ترافیکی و سیاست های کلان شهرداری برای آسایش و رفاه حال شهروندان و مسافران عنوان کرد.
شهردار منطقه هفت تبریز در ادامه با بیان اینکه این مسیر به نام شهید نوجوان و غیرتمند تبریزی نامگذاری شده است، اظهار داشت: زنده نگاه داشتن یاد شهدا و تجدید پیمان با آرمان های شهدا اعتقاد قلبی خادمین شهری بوده و جاده قدیم وادی رحمت به نام حسن جنگجو شهید نوجوان هشت سال دفاع مقدس نام گرفت تا در گذر از این مسیر خاطر همه مان تازه شود که این آب و خاک به برکت خون شهدا در امنیت و آرامش است و این پروژه تقدیم شهدا و خانواده های آنان و تمامی شهروندان محترم می شود.
رشتبری در بخش دیگری از سخنان خود به چشم انداز و رویکرد مدیریتی این منطقه طی 120 روز گذشته اشاره کرد و گفت: رویکرد مدیریت شهری شهرداری منطقه هفت، توسعه ای و عمرانی و با هدف توزیع عادلانه امکانات شهری است و در این راستا طی 120 روز نخست سال جاری توزیع عادلانه آسفالت در تمامی حوزه ها و محلات منطقه، بهسازی و تجهیز پارک ها و اصلاح روشنایی پارک ها و معابر، اجرای طرح های ترافیکی و مسیرگشایی در راس اقدامات و فعالیت های این منطقه قرار داشت.
وی در ادامه اضافه کرد: در راستای این اهداف بالغ برشش هزار و 300 تن آسفالت به صورت کلی و برای ترمیم و اصلاح آسفالت معابر توزیع شده است.
رشتبری به دیگر اقدامات صورت گرفته در حوزه عمرانی اشاره کرد و اظهار داشت:  470 متر مربع کف پوش اصلاح و نصب شده، 2 هزار و 765 متر جدول گذاری به صورت تک جدول و دوبل اجرا، 8 مورد آبنما تعمیر و بازسازی و راه اندازی مجدد و روشنایی 12 پارک اصلاح و تجهیزات لازم خریداری شده است. همچنین 430 متر کانیو اجرا شده و 400 مورد دال بتن تولید و خرداری و 60 عدد نیوجرسی خریداری شده است.
وی اقدامات شهرداری منطقه هفت را محدود به فعالیت های عمرانی ندانست و گفت: در حوزه توسعه فضای سبز و ارائه خدمات شهری و محله ای نیز تلاش مضاعفی داشته است تا رفاه و آسایش بیشتری را تقدیم شهروندان و ساکنان این منطقه نماید و برای تحقق اهداف شهرداری منطقه هفت در حوزه توسعه رفاه شهروندان و ارائه خدمات شهری نیز 385 هزار متر از کانال ها لایروبی، هزار و 80 تن نخاله و هزار و 66 تن پسماند از سطح حوزه جمع آوری شده است.
شهردار منطقه همچنین به کاشت 60 هزار گلدان داوودی، 70 هزار گلدان انواع گل نشاء تولید، 8 هزار و 600 اصله نهال، 16 هزار و 500 بوته درختچه و 10 هزار و 500 بوته رز و نسترن با هدف زیباسازی و تازه سازی محیط زیست و توسعه فضای سبز این در سطح پارک ها و فضاهای سبز معابر منطقه اشاره کرد.
 
وی ایمن سازی معابر، تسهیل در تردد و رفع ترافیک را از دیگر اقداماتی عنوان کرد که در این حوزه طی 120 روز اخیر صورت گرفته است و افزود: رنگ آمیزی ترافیکی میادین، سرعت گیرها، جزیره های ترافیکی و رنگ آمیزی محوری از اقداماتی است که در ایجاد ایمنی معابر نقش به سزایی دارد و به طور کلی 9 هزار و 920 متر از محورهای ترافیکی رنگ آمیزی شده اند.
 
ارسال نظرات