خبرهای داغ:

تردد بدون محدودیت از مرز‌های خوزستان تا اربعین حسینی

مدیر کل حج و زیارت خوزستان گفت: تردد انفرادی از پایانه‌های مرزی استان تا اربعین حسینی محدودیتی ندارد.
کد خبر: ۹۴۴۸۱۷۳
|
۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۶

محمدامین یاقوت در گفتگو با خبر ۲۳ شبکه خوزستان گفت: با پیگیری‌های استاندار خوزستان و معاون امنیتی، انتظامی و مرزی استان، پایانه مرزی چذابه بازگشایی شده و به صورت آزمایشی ۲ نفر بدون داشتن روادید به عتبات اعزام شده اند.

وی با بیان اینکه تردد از این پایانه مرزی به صورت انفرادی تا اربعین حسینی محدودیتی ندارد و برای پس از آن تصمیم گیری خواهد شد، افزود: انتظار داریم زائرانی که قصد تشرف به عتبات عالیات عراق دارند، حتما گذرنامه معتبر با حداقل ۶ ماه اعتبار همراه داشته باشند.

یاقوت تزریق حداقل ۲ دز واکسن کرونا را از دیگر شروط اعزام به عتبات عالیات عنوان کرد و ادامه داد: از زائران خواهشمندیم شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند تا مشکلی به وجود نیاید.

مدیرکل حج و زیارت خوزستان مهلت پیش ثبت نام راهپیمایی عظیم اربعین حسینی در سامانه سماح را ۱۷ مردادماه اعلام و اضافه کرد: پس از نهایی شدن پیش ثبت نام، زائران باید مراحل تکمیلی را انجام دهند تا وضعیت بیمه و سایر خدمات نیز مشخص شود.

این مقام مسئول می‌گوید: در ستاد ملی اربعین، تصمیم بر انجام پیش ثبت نام متقاضیان است و از ماه صفر برای اعزام‌های سامانه سماح انجام شود.

به گفته یاقوت؛ زیرساخت‌ها در پایانه‌های مرزی ایران و عراق در حال تکمیل هستند و امیدواریم تا ۲۰ مردادماه امسال، سازمان به تعهد‌های خود عمل کنند تا بتوانیم به زائران اربعین حضرت اباعبدالله الحسین (ع) خدمت‌های شایسته‌ای را ارائه کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها