خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسین(ع) شهرستان بوئین زهرا؛

عاشورا، راهنمای بشریت برای هدایتگری و روشنگری است   

حجت الاسلام پنجی گفت: قیام عاشورا راهنمای بشریت برای هدایتگری و روشنگری است و هجمه همه دشمنان علیه قیام عاشوراء امام حسین (ع) در همین نکته نهفته است.
کد خبر: ۹۴۴۸۲۰۹
|
۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام محمد پنجی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسین(ع) شهرستان بوئین زهرا ، در مراسم عزاداری پایوران و سربازان ناحیه امام حسین (ع) بوئین زهرا، به جایگاه و مقام امامت اشاره کرد و گفت: با توجه به آیه « و اذ ابتلی ابراهیم ربه بکلمات فأتمهنّ قال إنی جاعلک للناس اماماً قال و من ذریتی قال لا ینال عهدی الظالمین »، امام به کسی می گویند که به او اقتدا کنیم و از او در مورد دستورات و احکام اسلام پیروی کنیم. در این آیه امامت یکی از موارد امتحان حضرت ابراهیم(ع) بوده و نه مقامی که پس از امتحان به وی عطا شده باشد.  

وی در ادامه افزود: منظور از عبارت « للناس اماماً » این است که ابراهیم (ع) امام عموم مردم بود و این ویژگی پیامبران صاحب شریعت است؛ زیرا در غیر این صورت او پیرو پیامبر دیگری می شد که این با عمومیت امامت وی سازگار ندارد. پیامبران اعم از صاحب شریعت و غیر آن دارای مقام امامت بوده اند، زیرا پیروی از آنان بر مردم واجب بوده است، امامت در این آیه به عنوان امتنان الهی بر ابراهیم(ع) مطرح است، از این رو امامت بزرگترین نعمت الهی برای پیامبران محسوب می شود.   

حجت الاسلام پنجی، حیات اسلام را مرهون قیام و شهادت امام حسین(ع) دانست و گفت: حرص، حسادت، غضب و شهوت چهار گناهی است که در مقام عصمت امامان وجود ندارد و این چهار گناه باعث سقوط و انحراف انسان می شود. یکی از این امامان معصوم، امام حسین(ع) است که یک ویژگی خاص نسبت به دیگر امامان دارد و آن ویژگی خاص این است که نسل ائمه معصومین(ع) از ذریه امام حسین(ع) هستند. ویژگی دیگر امام حسین(ع) در این است که حیات اسلام مرهون قیام و شهادت ایشان است و قیام ایشان علیه کفر و ظلم باعث احیاء مجدد اسلام شد.   

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسین(ع) شهرستان بوئین زهرا، در پایان سخنان خود، به درس امروز قیام عاشورا اشاره کرد و گفت: مسأله قیام عاشورا، موضع گیری بین کفر و شرک و خداپرستی و دنیاپرستی است. قیام عاشورا راهنمای بشریت برای هدایتگری و روشنگری است و هجمه همه دشمنان علیه قیام عاشورا امام حسین (ع) در همین نکته نهفته است و امروز شگرد دشمن در این زمینه این است که اعتقادات و احکام اسلام را به حاشیه ببرند و مسائل اقتصادی را مسأله اول زندگی و دغدغه مردم قرار دهند.

 

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها