خبرهای داغ:
مینو اصلانی اهداف و دلایل تشکیل کمیته فرهنگی-آموزشی ستاد اربعین بانوان را تشریح کرد.
کد خبر: ۹۴۴۸۲۴۹
|
۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴
به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان خبرگزاری بسیج- مینو اصلانی رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین بانوان به اهداف و برنامه‌های پیش روی ستاد اربعین بانوان و آغاز فعالیت آن اشاره کرد.
اصلانی گفت: هدف از تشکیل و راه اندازی کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین بانوان این است که بتوانیم از فرصت بسیار بی نظیر اربعین در جهت ایجاد تعامل و تقویت ارتباط و افزایش هر چه بیشتر بهره وری از فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت بهره ببریم.
وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم تا بتوانیم با استفاده از ظرفیت عظیم مردمی هر چه بیشتر به فرهنگ عاشورا و ایستادگی و مقاومت و سبک زندگی اسلامی مبتنی بر فرهنگ اهل بیت نزدیک شویم و در واقع در آن شور حسینی که ایجاد می‌شود بتوانیم در این دریای خروشان حضور مردمی تبدیل به یک شعور ماندگار و پایدار و همیشگی دست پیدا کنیم.
رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین بانوان تصریح کرد: یکی دیگر از اهداف ما این است که زنان ایرانی با زنان عزیز عراقی در این تعامل با فرهنگ هم بیشتر آشنا شده و به عنوان یک امت واحده در مسیر ظهور قدم بردارند.
اصلانی در خصوص برنامه‌های پیش روی این ستاد گفت: نشست‌هایی را با گروه‌های مردمی از طریق گروه‌های مردم نهاد در جهت اتحاذ بهترین روش برای داشتن سبک زندگی اسلامی و سبک زندگی در اربعین برگزار کرده ایم.
وی افزود: همچنین با نخبگان و فرهیختگان جلساتی برگزار شده است که این سلسله نشست‌ها ادامه دار بوده و قرار است یک همایش بین المللی در ایران و عراق با حضور بانوان اندیشمند در هر دو کشور برگزار شود.
اصلانی ادامه داد: برای اینکه بانوان ایرانی در نهایت آرامش و سلامت در پیاده روی اربعین شرکت کنند دستور العمل هایی را از طریق گروه‌های مختلف و کارگروه بهداشت و سلامت تدوین کرده ایم و وسایلی که مورد نیاز بانوان است را احصا و به آنها اطلاع رسانی خواهیم کرد.
رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین بانوان گفت: طبق دستور العملی که طراحی و ابلاغ شده است بناست هر موکب یک مبلغ خانم داشته باشد زیرا حضور مبلغان خانم بسیار ضروری است و این عزیزان می‌توانند در جهت پاسخ به سوالات احکام و مسائل شرعی و بحث‌های مشاوره‌ای در طول سفر و همچنین بحث‌های جهاد تببین گام‌های مثبتی را بردارند.
وی ادامه داد: برای بانوان با حضور در موکب ها برنامه‌های سخنرانی، برنامه‌های مشاوره‌ای و گفتگو و پرسخ و پاسخ در نظر گرفته شده است و از برنامه‌های آتی ما ثبت خاطرات بانوان است که امیدواریم که این زائران عزیز خاطراتشان را به صورت دلنوشته یا تاریخ شفاهی نگاشته تا در گام بعدی تبدیل به کتاب شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس
 
ارسال نظرات