مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه سردشت گفت: قرآن بهترین تعریف را از شهادت ارائه می‌دهد.
کد خبر: ۹۴۴۸۳۴۰
|
۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۵

به گزارش بسیج از سردشت، حجت‌السلام محسن حمزه‌صحیحی مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه سردشت 9 مرداد در یادواره شهدای اطلاعات سردشت، اظهار کرد: شهدای اطلاعات به معنای واقعی کلمه گمنام هستند و در حقیقت مظلوم واقع شده‌اند، چراکه در مجامع و محافل مختلف به‌ندرت از آنها یاد می‌شود.

وی فرهنگ دفاع مقدس را برگرفته از نهضت عاشورا دانست و گفت: درحقیقت فرهنگ جبهه متأثر از عاشورا بوده، آسایش و امنیت امروز ناشی از درک صحیح مردم و جوانان در زمان جنگ بود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه سردشت، شهید را مصداق عینی از معنا و مفهوم پربار شهادت دانست و اضافه کرد: رزمندگان اسلام با انتخاب آگاهانه و در کمال خلوص، هستی خود را یک‌جا به آفریدگار جهان تقدیم کردند و به سرچشمه بقا و حیات، پیوند پیدا کردند.

وی شهادت را از برترین واژه‌های فرهنگ اسلامی و از مقدّس‌ترین مفاهیم معارف الهی دانست و اضافه کرد: اینکه شهادت اوج کمال انسان به‌شمار رود، یک واقعیت محض است.

حجت‌الاسلام حمزه‌صحیحی گفت: آنگاه که انسان تمام هستی خود را یک‌جا نثار معبود می‌کند و قطره‌های وجودش به دریای بیکران هستی مطلق می‌پیوندد، در واقع به خداوند متعال پیوسته است.

 

وی با بیان اینکه درک مقام رفیع شهید در نزد خداوند متعال از توان، ظرفیت و فهم ما به‌معنای واقعی کلمه خارج است، اضافه کرد: تنها منبع وحی الهی است که بخشی از این مقام را برای ما بازگو فرموده است.

حمزه‌صحیحی به آیات قرآن در باب شهادت مبنی بر «ولاتقولوا لِمَن یُقتَلُ فی سَبیل اللّه اَموات بل احیاء ولکن لاتشعرون؛(5) برای کسانی که در راه خدا کشته می شوند نگویید مردگانند بلکه آنها زنده اند، لکن شما درک نمی کنید» اشاره کرد و گفت: در این آیات باید بیشتر تامل کنیم.

یادواره ۲۹ شهید اطلاعات سپاه سردشت در حسینیه ثارالله باحضور فرمانده سپاه سردشت، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه سردشت، مسئول اطلاعات و جمعی از خانوده معظم شهدا برگزار شد.

ارسال نظرات