مسئول کانون تخصصی تبلیغ دینی خادمیاران رضوی شهرستان بن؛

لزوم سرمشق گرفتن از درس‌های عاشورای حسینی

گفت: در مجالس عزاداری بايد توجّه شود که امام حسین علیه السلام در روز عاشورا، در آن بحبوحه جنگ، نماز خواندند، پس شیعه ايشان هم باید به نماز اهمیت بدهد.
کد خبر: ۹۴۴۸۳۴۸
|
۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام عبدالصمدکاظمی با تسلیت ایام سوگواری و عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام افزود: در عزاداری‌ها مي‌فهميم که حضرت امام حسین علیه السلام به خاطر دین، همه هستي خود، حتی بچه شیرخوار را در راه خدا فدا کردند، پس ما نيز بايد درباره دين، از هيچ کوششي دريغ نکنيم و در رابطه با ديگران، ایثار و گذشت و فداکاری داشته باشیم.

مسئول کانون تخصصی تبلیغ دینی خادمیاران رضوی شهرستان بن،ادامه داد: برای احياي تشیّع، تلاش کردند، ما نيز بايد با عمل و رفتار خود، تشیّع را سربلند کنیم وقتي اينگونه رفتار کرديم، مسلّماً ثواب اين عزاداري بالاترينِ ثواب‌هاست.

حجت الاسلام کاظمی گفت: از وقتي کسي وارد مجلس عزاداري سیدالشهدا حضرت امام حسین علیه السلام مي‌شود، به‌خاطر توبه و رابطه عاطفي با آن حضرت، گناهان او مي‌ريزد و بالاترين ثواب‌ها را که از حج و عمره نيز بالاتر است، مي‌برد.

کارشناس مسایل مذهبی، ادامه داد: بنابراين، حتی در یک شبانه روز، یا یک جلسه عزا، انسان مي‌تواند جدّاً خود را اصلاح کند و با برقراري رابطه عاطفي با حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام، در قيامت همراه با آن حضرت از آب کوثر بنوشد و با امام حسين علیه السلام به بهشت برود.

ارسال نظرات