خبرهای داغ:
مدیر حوزه علمیه استان قزوین؛

مهمترین دستاورد توحید، حریت و آزادگی است

حجت الاسلام سبحانی نیا با اشاره به فلسفه دعوت انبیا و اولیا الهی و وجه اشتراک دعوت آنان تشریح کرد: اولین وجه اشتراک انبیا، دعوت به توحید و یگانه پرستی بود و مهمترین خروجی توحید حریت و آزادی می باشد.  
کد خبر: ۹۴۴۸۴۸۴
|
۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۱

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام سبحانی نیا مدیر حوزه علمیه قزوین صبح امروز در مراسم سوگواری و عزاداری روز سوم محرم در جمع فرماندهان و کارکنان قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی و تیپ ۱۱۶ شهید صفوی قزوین گفت: حضرت امام حسین علیه السلام به نماز عشق می ورزید و در روز جنگ هم نماز را اول وقت بجا آورد و برای نماز شهید شد.

حجت الاسلام سبحانی نیا با اشاره به فلسفه دعوت انبیا و اولیا الهی و وجه اشتراک دعوت آنان تشریح کرد: اولین وجه اشتراک دعوت انبیا دعوت به توحید و یگانه پرستی بود و مهمترین خروجی توحید حریت و آزادی می باشد.

وی افزود: وجه اشتراک بعدی انبیا، دعوت مردم به اقامه نماز است.خداوند در قرآن کریم که به عنوان معجزه الهی کاملترین دین در نزد خداوند معرفی شده تاکید زیادی برای اقامه نماز انجام داده است. نماز یعنی برقراری ارتباط و اتصال حقیقی با خداوند که اگر این اتصال واقعی بنده با معبود انجام گیرد آن وقت است که نماز انسان را از فساد و منکرات باز می دارد.

حجت الاسلام سبحانی نیا به روایتی از حضرت امام باقر علیه السلام اشاره کرد و افزود: ای شیعیان! اهمال در نماز نکنید چرا که پیامبر اکرم(ص) فرموده است از ما نیست کسی که نماز را سبک بشمارد.

وی در پایان گفت: حضور قلب در اقامه نماز مهمترین مولفه ارتباط با خداوند است و وقتی انسان از خواندن نماز لذت ببرد آن وقت است که ارتباط و اتصال واقعی با خداوند برقرار شده است.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها