فرمانده سپاه ثارالله؛

رسالت سنگین آموزش و پرورش به عنوان تاثیرگذارترین نهاد

سردار محمد علی نظری گفت: آموزش و پرورش تأثیرگذارترین نهاد است که رسالت و تکلیف بسیار بزرگ و سنگینی بر عهده دارد.
کد خبر: ۹۴۴۸۵۰۷
|
۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان ،صبح امروز رضا رضایی مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با سردار محمد علی نظری فرمانده سپاه ثارالله  دیدار کرد.

سردار نظری در این دیدار اظهار کرد:   اهمیت اقشار دانش آموزی، فرهنگیان و آموزش و پرورش بر کسی پوشیده نیست؛ از زمان پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس، فرهنگیان نقش داشته اند که البته نقش اصلی آنها تربیت و آموزش نسل و قشری است که شاید هنوز ذهنشان شکل نگرفته باشد.

این مقام مسئول تصریح کرد: آموزش و پرورش تأثیرگذارترین نهاد است که رسالت و تکلیف بسیار بزرگ و سنگینی بر عهده دارد.

وی بیان کرد: مرحله نوجوانی، مرحله گذر و رشد فیزیکی، روانی و ذهنی است و چنانچه این مرحله را از دست دهیم و به آن توجه نکنیم، نسل آینده نظام، اقتدار و قدرت ملی مان دچار خدشه خواهد شد و دشمن نیز در این عرصه اقدام کرده است.

نظری گفت:  دشمن با آوردن سند 2030، هدفش هجمه به مسائل اعتقادی و تربیتی ما بود آنها با مطرح کردن این سند در تلاش بودند که فرزندان ما را از تربیت اسلامی خارج کنند و جالب این است که خود آنان این سند را اجرا نمی کنند و فهمیده اند که موجب از بین رفتن خانواده ها به دلیل مسائل احساسی، اخلاقی و دیگر مسائل شده است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان  تصریح کرد:  ما باید نسل جدید را به گونه ای پرورش دهیم که دشمنان حتی جرأت این فکر را نکنند که بخواهند ما را از لحاظ تربیتی و اعتقادی زیر سوال ببرند.

این مقام مسئول گفت: ما درگیر جنگ روایت ها هستیم و مقام معظم رهبری در سال قبل 12 مرتبه بحث جهاد تبیین را مطرح می کنند و در سال های قبل هم مرتب این موضوع را بیان کرده اند.

سردار نظری اظهار کرد: دشمن بر روی اعتقادات فرزندان ما کار نمی کند، آنها نمی آیند که اعتقاد و دین ما را بزنند، چرا که می دانند بر این موضوعات حساسیت داریم بنابراین از تقابل غیر مستقیم یعنی جنگ شناختی استفاده می کنند.

فرمانده سپاه ثارالله گفت: در گذشته به دانش آموزان اجازه استفاده از بستر فضای مجازی تا مقطعی که سواد رسانه ای شکل نگیرد، داده نمی شد اما به دلیل شیوع کرونا این کار انجام شد و ما باید این مسئله را به فرصت تبدیل کنیم و باید آنقدر محتوا را برای دانش آموزان جذاب کنیم تا کار دشمن در جنگ شناختی، خنثی شود.

وی اظهار کرد: دانش آموزان نیز بخش اصلی و آینده نظام ما هستند و مولفه های قدرت، کادر پروری، مدیر پروری و پیشرفت ما در آینده به دست آموزش و پرورش و ارکان و نهادهایی مانند بسیج، سازمان تبلیغات اسلامی در کنار آموزش و پرورش است که باید با شما همکاری کنیم .

سردار نظری خاطر نشان کرد: ما حاج قاسم را درک نکردیم اما سردار معروفی را در مدت بیش از دو سال درک کردیم و تقریبا دریافتیم که باید در چه مسیر و ریلی حرکت کنیم

ارسال نظرات
آخرین اخبار