خبرهای داغ:
عضو هیئت علمی گروه مکانیک دانشگاه صنعتی بیرجند در گفتگو با "بسیج":
افتخاری گفت: شرایط امروز کشور می طلبد تا نخبگان و فعالان عرصه علمی متناسب با نیاز و موضوعات کشور با استفاده از دانش، تخصص و ظرفیت های داخلی کشور چالش ها و مسائل را احصاء کنند.
کد خبر: ۹۴۴۸۵۱۴
|
۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶

سید احسان افتخاری مخترع و عضو هیئت علمی گروه مکانیک دانشگاه صنعتی بیرجند در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی گفت: محصول بنده، ساخت دستگاه فلزی تولید قطعات بتنی است که مهندسی معکوس از یک نمونه خارجی است.

وی، مخلوط کردن همزمان مصالح ساختمانی را از قابلیت‌های این دستگاه دانست وعنوان کرد: نمونه مشابه این دستگاه در کشور وجود نداشت، بنده و همکارانم در قالب یک تیم سه نفره بعد از چهار سال کار پژوهشی توانستیم مهندسی معکوس این دستگاه را انجام و آنرا بسازیم.

عضو هیئت علمی گروه مکانیک دانشگاه صنعتی بیرجند مطرح کرد: تاکنون از این دستگاه در شهرستان بیرجند به فروش رسیده است.

 

رسالت فعالان عرصه علمی، حل مشکلات کشور با تکیه بر دانش و توان بومی است

 

افتخاری ادامه داد: تیم علمی ما به واسطه فعالیت‌های علمی توانست به عنوان یک شرکت دانش بنیان از پارک علم و فناوری مجوز دریافت کند.

عضو هیئت علمی گروه مکانیک دانشگاه صنعتی بیرجند گفت: در راستای تولیدات پژوهشی از مجموعه پارک علم و فناوری استان و سازمان بسیج علمی و پژوهشی تهران تسهیلات و حمایت‌هایی دریافت کردیم.

این مخترع بیرجندی گفت: شناسایی نیاز‌ها و مشکلات موجود جامعه و یافتن راه حل علمی جهت احصاء آن مهمترین وظیفه و تکلیف نخبگان و جامعه علمی کشور است.

وی با اشاره به شعار امسال گفت: تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین نیازمند هدف گزاری مشخص و برنامه ریزی صحیح و دقیق است که مراکز علمی، پژوهشی و دانشگاه‌های کشور با افق‌های علمی کوتاه مدت و بلند مدت بتوانند کشور را به این سمت سوق دهند.

افتخاری گفت: لازمه رسیدن به جهش علمی در کشور ایجاد انگیزه در دانشجو و اساتید، رفع موانع پیشرو مراکز علمی و پژوهشی، اصلاح قوانین دست و پا گیر این عرصه است.  

این نخبه علمی ادامه داد: راه حل مشکلات کشور تکیه بر دانش و توان بومی و اعتماد به جوانان و استفاده از ظرفیت‌های داخلی است که با مجموعه این عوامل مشکلات و نیاز‌های جامعه شناسایی و متناسب با آن اقدام علمی و تولیدی صورت بگیرد.

 

رسالت فعالان عرصه علمی، حل مشکلات کشور با تکیه بر دانش و توان بومی است
 

عضو هیئت علمی گروه مکانیک دانشگاه صنعتی بیرجند گفت: متاسفانه وجود برخی قوانین دست و پا گیر، منطبق نبودن شرایط امرار معاش فرد با رشد و پیشرفت او و بعضا عدم حمایت‌ها از سوی برخی نهاد‌های مربوطه از جمله چاش‌ها و معضلات پیشروی یک فعال عرصه علم و دانش است.


افتخاری بیان کرد: از مسئولین و متولیان امر درخواست دارم تا با برنامه ریزی درست، حمایت به جا از دانش پژوهان و فعالان علم و پیوند علم و صنعت بتوانیم در جهش علمی کشور و تحقق تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین گام برداریم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها