حجت الاسلام علی تقی پور مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه چناران در جمع پایوران سپاه درگز گفت: اگر در جامعه ای بی تفاوتی در مقابل گناه رواج پیدا کرده باشد و گناه عادی شده باشد آن جامعه مرده و راکد است و آهسته آهسته ساقط خواهد شد.
کد خبر: ۹۴۴۸۵۲۸
|
۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام علی تقی پور در جمع پایوران سپاه درگز با اشاره به عوامل رشد و رکود و انحطاط بشریت گفت: سه جریان راشد، راکد و ساقط همواره در جامعه وجود دارد، شیطان به دنبال رکود و سقوط است و انبیاء الهی به دنبال رشد و و پیشرفت انسان ها هستند.

وی افزود: قرآن کریم و همه انبیا الهی برای سعادت انسانها آمده اند همانگونه که در قرآن می خوانیم قُرْآناً عَجَباً يَهْدِي إِلَى الرُّشْدِ « همانا ما قرآنى شگفت شنيديم. كه به سوى رشد هدايت مى‌كند» و در زیارت ائمه علیهم السلام می خوانیم وَ أشْهَدُ أنَّكُمْ الأْئِمَّةُ الرّاشِدُونَ الْمَهديُّونَ الْمَعْصُومُونَ« و گواهى مى دهم كه شما ، امامانِ راه يافته هدايت شده معصوميد»

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه چناران گفت: یکی از عوامل رشد، حساسیت مقابل گناه در جامعه است، نقطه مقابل بی تفاوتی در مقابل گناه، حساسیت در جامعه است.

وی با اشاره به آثار گناه از منظر فردی و اجتماعی افزود: گناه دو نوع است، یکی گناه فردی مثلا وقتی کسی در خانه اش شراب می خورد یا دروغ می گوید یا نماز نمی خواند اما یک وقت گناه به سطح جامعه می آید و گسترش پیدا می کند مانند بد حجابی، اختلاس و نیرنگ به عبارتی جامعه دچار معصیت می شود، اگر یک جامعه ای در مقابل این نا بهنجاری ها بی تفاوت باشد این جامعه راکد و ساقط خواهد شد.

حجت الاسلام تقی پور با اشاره به حدیث مَن تَرَکَ إنکارَ المُنکَرِ بِقَلبِهِ و یَدِهِ و لِسانِهِ فَهُوَ مَیِّتٌ بَینَ الأحیاءِ از امام علی (ع) گفت: آن کَس که منکَر را با قلب و دست و زبانش انکار نکند ، مرده اى است میان زندگان لذا جامعه ای که هیچ منکر و معروفی برایش حساسیت ندارد و مهم نباشد جامعه ای مرده است.

وی افزود: اگر در جامعه ای مهم نباشد کسی حجاب دارد یا ندارد، چه کسی ربا می خورد و بی تفاوتی در مقابل گناه رواج پیدا کرده باشد و گناه عادی شده باشد این جامعه مرده و راکد است و آهسته آهسته جامعه ساقط خواهد شد.

تقی پور گفت: یکی از برکات امر به معروف و نهی از منکر سعادت همگانی برای جامعه است چرا که به فرموده پیامبر اکرم صل الله علیه وآله تا زمانى كه مردم امر به معروف و نهى از منكر نمايند و در كارهاى نيك و تقوا به يارى يكديگر بشتابند در خير و سعادت خواهند بود، اما اگر چنين نكنند، بركت‏ها از آنان گرفته شود و گروهى بر گروه ديگر سلطه پيدا كنند و نه در زمين ياورى دارند و نه در آسمان.

وی افزود: متاسفانه امروز شاهد هستیم که اندک افرادی پا را فراتر از منکر نهاده و بحث منکر و گناه در جامعه نه تنها برایشان عادی شده بلکه قداست شکنی هم به آن اضافه شده است.

تقی پور با اشاره به حضور آلات موسیقی در قبرستان ها گفت: برای مثال شما می دانید نواختن هر موسیقی در اسلام جایز نیست، حال آوردن این ابزار بر سر مزار و جایی که محل عبرت گیری و یاد قیامت و سخنان اندرزگونه است نوعی بدعت و قبح شکنی می باشد.

وی افزود: اینکه فردی در کنار دریا بد حجابی می کند بسی گناه است اما اگر در جوار حرم حضرت معصومه(س) یا امام رضا (ع) باشد خطر و ضررش به مراتب بیشتر است.

حجت الاسلام تقی پور در پایان با اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام صل الله علی وآله گفت: همانا خداوند دشمن دارد آن مومنی را که ضعیف و بی‌دین است، سؤال شد: مومن ضعیف و بی‌دین کیست؟ حضرت فرمود: کسی که نهی از منکر و جلوگیری از کارهای زشت نمی‌کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها