خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ملایر:

اهمیت دادن به غیرت یکی از درس‌های عاشوراست

همدان-مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ملایر گفت: اهمیت دادن به غیرت یکی از درس های عاشوراست.
کد خبر: ۹۴۴۸۵۶۴
|
۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۰

حجت‌الاسلام حمزه شیرزادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ملایر ضمن تسلیت ایام محرم حسینی با بیان اینکه اهمیت دادن به غیرت یکی از درس‌های عاشورا است، اظهار کرد: حضرت علی (ع) فرمودند لعنت خدا بر کسی که غیرت ندارد.

وی با بیان اینکه غیرت یعنی انسان به حریم دیگران ورود پیدا نکند و به کسی هم اجازه ندهد که به حریم او وارد شود، گفت: غیرت آنقدر اهمیت دارد که امام حسین (ع) مهمترین سفارشش به این مهم بود که خطاب به سپاه یزیدیان فرمود اگر دین ندارید لااقل آزادمرد باشید که من تا زنده هستم راضی نیستم کسی به حریم من نگاه کند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ملایر تصریح کرد: عزادار واقعی امام حسین (ع) باید به این درس مهم عاشورا توجه داشته باشد که تحت هیچ شرایطی راضی نشود که به غیرت او آسیبی وارد شود.

وی ادامه داد: امروز وظیفه ما به مراتب از دوران جنگ تحمیلی هشت ساله سنگین‌تر است چرا که دشمن یک جنگ روانی علیه ارزش‌های دینی ما به راه انداخته است با عنوان دوگانگی حجاب؛ در حالی که حجاب از ضروریات دین اسلام است و به عنوان یک قانون اسلامی باید به آن اهمیت داده شود همچون قوانین دیگر، به عنوان مثال اگر پلیس به شخص متخلف از قوانین راهنمایی تذکر می‌دهد یا برخورد می‌کند نباید ناراحت شود همچنین شخصی که حجاب و عفاف اسلامی را سبک می‌شمارد اگر به او تذکر داده می‌شود این به عنوان حجاب اجباری نباید تلقی شود چون یکی از قوانین اسلام حجاب است.

شیرزادی تصریح کرد: نتیجه عزاداری‌ها و شعار و نوحه‌خوانی‌های ما زمانی ارزش پیدا می‌کند که با شعور و معرفت به مکتب امام حسین(ع) و قوانین اسلام باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار