امام جمعه زنجان گفت: بهترین فرصت برای جهاد تبیین، مجالس ابی‌عبدالله (ع) است و سیدالشهدا (ع) است. باید از فرصت محرم برای جهاد تبیین استفاده کنیم.
کد خبر: ۹۴۴۸۶۳۷
|
۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، آیت‌الله علی خاتمی در مراسم عزاداری هیات رزمندگان اسلام آذربایجان شرقی در مصلی اعظم امام خمینی (ره) تبریز اظهار داشت: عمر دنیا بسیار زیاد است و دو سوم مردم در حوادث کوچک و بزرگی مانند سیل، زلزله، بیماری، تصادفات و … فوت کرده‌اند و با گذشت زمان همه آن‌ها فراموش شده‌اند.

وی با بیان اینکه گذر زمان به تمامی اتفاقات حاکم است، گفت: اگر از شما بپرسند در جنگ جهانی اول و دوم چه اتفاقاتی رخ داده است و چند نفر فوت کرده، می گویید مگر من معلم تاریخ هستم که این‌ها را بدانم و این‌ها در زندگی به چه درد من می‌خورد؟

آیت الله خاتمی ادامه داد: بیش از هزار چند سال قبل حادثه عاشورا اتفاق افتاده است؛ در طرفی ۷۲ نفر و در طرف دیگر چند هزار نفر بود و در نصف روز تمامی اتفاقات رخ داد و دو ساعت بعد از عاشورا همه چیز تمام شده است، اما عشق و محبت امام حسین (ع) همچنان در دل‌های ما جاری است و تا روز قیامت ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه ایام کرونا برای عزاداران حسینی مخصوصا عزاداران ترک‌زبان سخت گذشت، گفت: هزار و چند سال قبل حادثه عاشورا اتفاق افتاده ولی همه مردم چند روز مانده به محرم برای عزاداری برنامه‌ریزی می‌کنند گویا که چند سال پیش عاشورا اتفاق رخ داده است؛ چرا عاشورا این چنین مانده است و چرا خواهد ماند؟

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: مکتب امام حسین (ع) یک دانشگاه هست و هر سال چندین هزار دانشجو تربیت می‌کند.

وی اضافه کرد: وقتی عزیز ترین فرد کسی فوت می‌کند فرد ابتدا دچار تألم فراوان می‌شود ولی بعد از چندین سال برایش عادی می شود و اصطلاحا می‌گویند خاک سرد است. پس چرا کربلا از یاد نمی‌رود و داغ عاشورا همچنان در دل‌های ماست؟

نماینده ولی‌فقیه در زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلاش‌های دشمنان برای تخریب انقلاب اسلامی گفت: بعد از ۴۳ سال همچنان انقلاب اسلامی با صلابت ایستاده و آمریکا و نوچه‌های او هر کاری خواستند انجام دادند و اگر می‌دانستند با حمله نظامی موفق می‌شوند، قطعا یک ساعت معطل نمی‌گذاشتند.

وی با اعلام اینکه دشمن می‌خواهد مزاج جامعه را عوض کند، اظهار داشت: امروز زمان جهاد تبیین است؛ جهاد تبیین را حضرت زینب (س) در کوفه شروع کرد.

آیت‌الله خاتمی در پایان گفت: بهترین فرصت برای جهاد تبیین، مجالس ابی‌عبدالله (ع) است و سیدالشهدا (ع) مجاهد جهاد تبیین بوده‌اند که با سخنرانی و نامه نوشتن تجلی‌گر این جهاد بود، لذا باید از فرصت محرم برای جهاد تبیین استفاده کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها