خبرهای داغ:
کد خبر: ۹۴۴۸۷۲۰
|
۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۱

به گزارش خبر گزاری بسیج ، به نقل از روابط عمومی و تبلیـغات ناحیه مقاومت بسیج فلاورجان به مناسبت ایام شهادت حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام در حسینیه شهدای این ناحیه با سخنرانی حجت السلام والمسلمین بیرام  کارشناس مسائل دینی برگزار گردید که مطالبی  در مورد امر به معروف و نهی ازمنکر بیان نمود .

ایشان در ادامه گفت : پیامبراگر (ص) می فرمایند تمام چشم ها در روز قیامت گریانند مگر چشمی که در مصائب حسین (ع) گریه کرده باشد و به او بشارت استفاده از نعمت های الهی داده می شود .

این کارشناس دینی در ادامه اذعان داشت : امام حسین (ع) نامه ای به برادرشان محمد حنفیه می دهد و در آن هدف از قیام خود را اعلام می دارد ، که هدف قیام من اصلاح امت جدم در برابر فساد و انجام امر به معروف و نهی از منکر می باشد.

وی در ادامه بیان داشت : به خاط انحرافاتی که در دوران سه خلیفه در دین ایجاد شده بود در زمان امام حسین (ع) مسلمانانی بوجود آمده بودند که در ظاهر مسلمان و صالح بودند ولی در باطن گرایش به باطل داشتند لذا امام حسین (ع) برای اصلاح آنان بوسیله امر به معروف و نهی از منکر قیام نمودند . آمر به معروف و نهی از منکر اول باید دانش لازم را داشته باشد و بعد شروع به امر به معروف ونهی از منکر نماید  و امر به معروف ونهی از منکر مراحلی دارد و ابزار لازم خود را می خواهد .

حجت السلام والمسلمین بیرام  در پایان خاطر نشان کرد : افساد یعنی تباه کردن و تعادل یعنی خارج کردن چیزی از حالت عادی و طبیعی خود خارج کنی ولی اصلاح این است کهه آنچه در حالت عادی خارج شده را بهینه سازی کنیم و به حالت اصلی خود باز گردانیم . خلافت حضرت علی (ع) را غصب نمودند ولی امامت و ولایت آن حضرت در جای خود باقی ماند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها