خبرهای داغ:
مدیرکل امداد فارس از اعطای وام قرض‌الحسنه به مددجویان تحت حمایت ساکن در مناطق سیل‌زده کوه چنار خبر داد.
کد خبر: ۹۴۴۸۷۷۹
|
۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس،  در پی وقوع سیل روزهای گذشته در شهرستان های کوه چنار، ممسنی و رستم مدیر کل امداد فارس جهت بررسی میدانی خسارات وارده به این شهرستان سفر کرد.
مرتضی موصلی در جلسه ستاد بحران این شهرستان ها شرکت و در این خصوص گفت: پس از وقوع سیل، کمک به مردم خسارت‌دیده در این حادثه برای بازسازی منازل، تهیه لوازم ضروری و خسارت وارده به مشاغل، امری ضروری، انسانی و اخلاقی است که باید با عزم جدی و تلاش همگانی با فوریت انجام شود.
مدیرکل امداد فارس با بیان اینکه خسارت های وارده به منازل مددجویان کوه چنار در حال برآورد و بررسی است افزود: منازل مسکونی مددجویان همگی بیمه هستند و پس از تعیین خسارت به آنان پرداخت می شود.منازل افراد غیرمددجو نیز از طریق کمک های خیرین و با مشارکت بنیاد مسکن بازسازی می شود.
وی با اشاره به اینکه برخی مشاغل نیز در این سیل دچار آسیب شدند، گفت: مددجویان و افراد غیرمددجو تا دهک 5 که در این حادثه مشاغل آنها دچار خسران شده است می توانند از وام وام اشتغال این نهاد بهره مند شوند.
موصلی خاطر نشان کرد: افراد نیازمند آسیب دیده از سیل در این مناطق پس از شناسایی به مدت یکسال تحت پوشش کمیته امداد قرار میگیرند تا بصورت قانونی به آنان هزینه‌های کمک معیشتی پرداخت شود. همچنین لوازم لوازم خانگی آسیب دیده برای سیل زده گان مددجوی کمیته امداد که در سیلاب دچار خسارت شده اند، فراهم می‌شود.
انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها