فرمانده پایگاه بسیج و سرپرست سازمان مدیریت‌ حمل ونقل بار و مسافر شهرداری سمنان گفت: در محرم امسال از ظرفیت اتوبوس‌های درون شهری شهرداری به‌عنوان حسینیه‌ های سیار استفاده می شود.
کد خبر: ۹۴۴۸۸۸۹
|
۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، ️سعید اسماعیل پور در این خصوص در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: مقام معظم رهبری می‌فرمایند" ای مسلمانان، امروز، عاشوراست که می‌تواند دنیا را نجات دهد، به شرط آن که خوب و درست تبیین شود" بنابراین مومنین باید شعائر الهی را تبیین کرده و عظیم بدارند تا به مرحله تقوای قلب برسند و مراسم‌های عاشورایی و عزاداری امام حسین (ع) به شرط آن که با معرفت و درک عظمت آن باشد از شعائر عظیم اسلامی و الهی است.

وی افزود: بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری ، اتوبوس های،شهری در ایام دهه اول محرم به حسینه ای سیار بدل شده اند تا شهروندان در طول سفرهای روزانه در فضای معنوی و حزن عزای سید الشهدا(ع)  طی مسیر کنند.

اسماعیل پور با اشاره به استفاده روزانه حدود ۵۰۰۰ مسافر از اتوبوس های درون شهری و حومه شهر ادامه داد: با برنامه ریزی صورت گرفته در در طرح حسینیه سیار، ۴۰ اتوبوس شهری سمنان مزین به بنر های مربوط به محرم شده اند و رانندگان برای زنده نگاه داشتن یاد شهدای کربلا و سهیم شدن در برپایی عزاداری سید و سالار شهیدان در طول سفررهای روزانه از رادیو محرم استفاده خواهند کرد.

فرمانده پایگاه بسیج و سرپرست سازمان‌ حمل ونقل بار و مسافر شهرداری سمنان، اظهار امیدواری کرد؛ این طرح بعد از آسیب شناسی در ایام اربعین نیز اجرا شود .

          

ارسال نظرات
پر بیننده ها