خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام والمسلمین توکلی گفت: عاشورا مبانی اعتقادی، اخلاقی و سیاسی غنی دارد که باید در هیئت‌های مذهبی، منابر و مساجد بیان شود تا مردم بیشتر این آشنایی را با امام حسین علیه السلام پیدا کنند و بُعد شجاعت، ایثار و گذشت قیام عاشورا را بین مردم ترویج کنیم.
کد خبر: ۹۴۴۸۹۹۷
|
۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۵



به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا توکلی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی با اشاره به محتوای شعار‌های قیام امام حسین (ع) و تکلیف پیروان واقعی ایشان اظهار داشت: با توجه به وضعیتی که امروز جامعه و کشور ما دارد و در دنیا به سمتی حرکت می‌کند که از آن به موضوعات فرا خدایی تعبیر می‌شود. مردم گرایش به مسائل مذهبی دارند و آنچه در کشور ما باید به آن پرداخته شود نیاز مردم به امر به معروف و نهی از منکر و سیره اباعبدالله الحسین علیه السلام است.

وی با بیان اینکه هدف قیام امام حسین (ع) اصلاح امت جدشان و امر به معروف و نهی از منکر است افزود: امروز اگر می‌خواهیم قیام اباعبدالله و سیره اهل بیت در زندگی مردم نقش آفرینی کند اولین موضوع اینکه امر به معروف و نهی از منکر در منابر، هیئت‌های مذهبی، آموزش و پرورش و محافل عزاداری مطرح شود.

حجت الاسلام توکلی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دشمنان به شدت به دنبال جدا کردن مردم از ولایت و اهل بیت علیهم السلام هستند بیان نقش آفرینی، توسل و ارتباط پیوسته با اهل بیت به ویژه در ماه محرم اولویت دارد. در روایات و احادیث متعددی داریم که هرچه مجالس اباعبدالله الحسین باشکوهتر، پر شور‌تر و با حضور جوانان، نوجوانان، مردان و زنان برگزار شود قطعا این حضور و شور در اصلاح امت اسلامی موثر‌تر واقع می‌شود و پیش برنده در جهت اهداف قیام اباعبدالله الحسین علیه السلام است.

وی با بیان اینکه امروز ما هرچه داریم از عاشوراست متذکر شد: عزت، استقلال، افتخار و سربلندی امروز ما از عاشورا است اگر از عاشورا فاصله بگیریم خسران می‌بینیم. بُعد شهادت، شجاعت، گذشت و عفو از عاشورا است و ما میراث داران این سرمایه‌های عظیم و بی انتها هستیم.

 وی ادامه‌داد: امام حسین علیه السلام در روز عاشورا حر ّ را می‌بخشد و او در راه اسلام شهید می‌شود. عاشورا مبانی اعتقادی، اخلاقی و سیاسی غنی دارد باید در هیئت‌های مذهبی، منابر و مساجد بیان شود تا مردم بیشتر این آشنایی را با امام حسین علیه السلام پیدا کنند. وظیفه دیگر ما این است که بُعد شجاعت، ایثار و گذشت قیام عاشورا را بین مردم ترویج کنیم.

وی بیان کرد: اهمیت جایگاه و حریم خانواده را در سیره امام حسین علیه السلام می‌بینیم و تا زمانی که امام حسین زنده بودند دشمن نمی‌توانست به حریم خانواده ایشان اهانتی کند. امروز یک خانواده ایمانی، معرفتی، انقلابی، حسینی و عاشورایی می‌خواهیم تا بتوانیم این انقلاب را که در مسیر اهداف قیام عاشوا و زمینه ساز همه انقلاب‌های معنوی و الهی است به صاحب اصلی اش تحویل دهیم.

حجت الاسلام توکلی اظهار داشت: بهترین عزاداری‌ها شناخت است و روایت از امام صادق داریم (هر کس با معرفت برای جد غریبمان امام حسین گریه کند) کلمه معرفت ابعاد زیادی دارد خداوند خیلی عنایت‌ها می‌کند و اولین عنایت بخشش گناهان است در عزاداری‌ها همه شئونات در بعد اسلام و قرآن رعایت شود.

وی ادامه داد: اگر برپایی یک عزاداری اسلامی و قرآنی باشد به هدف خودمان رسیدیم و جذب جوانان و نوجوانان با وجود هجمه‌های رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی که دشمن بر علیه ملت ما تدارک دیده است، در مساجد، هیئت‌های مذهبی و تکیه‌ها داشته باشیم از اهدافی است که کار به نحو احسن انجام می‌شود.

وی در پایان با بیان اینکه عزاداری در مسیر امام حسین با غلو و کوتاهی همراه نباشد گفت: برای تبیین هدف امام حسین عزاداری انجام شود و در این امور احترام، محبت و مودت نسبت به یکدیگر با تمام ابعاد معنوی همراه باشد اولین موضوع اقامه نماز است موقع نماز عزاداری نباشد، چون وجود امام حسین در روز عاشورا به ما بفهماند که نماز اولویت دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها