خبرهای داغ:
عضو شورای شهر اهواز گفت:3سال از سرقت ۵۰ تن از اتصالات پل فولادمی‌گذرد و با گذشت چند سال هنوز پیرامون چگونگی سرقت، دست‌های پشت پرده و سرنوشت سارقان این پل با ابهام زیادی در افکار عمومی مردم اهواز و کوت عبداله روبه رو است.
کد خبر: ۹۴۴۹۰۳۲
|
۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۷

احمد سراج روز چهارشنبه در شصت و پنجمین نشست علنی این شورا در صحن علنی این شورا، افزود: سوال قانونی مردم کوت عبداله و اهواز در مورد چگونگی سرقت و سرنوشت سارقان پل ششم تاکنون پاسخ داده نشده است.

وی ادامه داد: ادامه بسته شدن این پل به دلیل سرقت بخش هایی از سازه آن موجب ترافیک سنگین در راه‌های منتهی به این پل، و ایجاد مشکلات عدیده برای مردم شده است.

سراج با اشاره به برآورد ۲ ماهه برای اصلاح پل ششم افزود: شهرداری اهواز به عنوان دستگاه عریض و طویل و به کارگیری ۲ پیمانکار و تجهیزات فراوان برای اصلاح و بی خطرسازی این پل نیاز به ۲ ماه زمان دارد به همین دلیل، تصور اینکه این سرقت کار یک یا دو نفر بوده دور از ذهن است.

این عضو شورای اسلامی شهر اهواز بیان کرد: چگونه ۵۰ تن آهن از این پل سرقت می‌شود و با گذشت حدود سه سال به سوالات در این زمینه پاسخ داده نشده است؟ این مطالبه قانونی از دستگاه های امنیتی، انتظامی و حقوقی برای پاسخ به این سوالات است.

سراج گفت: اگر این سارقان دستیگری شده‌اند باید دادگاه آنها برگزار و معلوم شود که این حجم از آهن آلات سرقت شده کجا رفته است؟

شهرداری کوت عبداله سهم خود در اصلاح پل ششم را پرداخت کند

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر اهواز نیز در این نشست با انتقاد از آنچه که عملکرد غیرکارشناسی وزارت کشور برای جداسازی کوت عبداله از اهواز نامید گفت: با این اقدام جمعیتی بالغ بر ۶۸ هزار نفر از جمعیت اهواز کم شد.

علی مدد هاشم پور ادامه داد: از فروردین امسال سهم شهرداری اهواز بابت آلایندگی و ارزش افزوده به واسطه جداسازی کوت عبداله کم شده و به این شهر داده شده است به همین دلیل باید سهم شهرداری کوت عبداله در زمینه اصلاح پل ششم که در محدوده این شهر است نقش داشته باشد.

اصلاح پل ششم ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

رییس کمیسیون عمران ،شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر اهواز نیز با اشاره به ۲ لایحه ترک تشریفات برای اصلاح پل ششم اهواز گفت: اصلاح و بی خطرسازی پل ششم(فولاد) بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که شرکت فولاد خوزستان تنها پرداخت ۴۰ میلیارد ریال از این اعتبار را به عهده گرفته است.

حمید دغاغله افزود: برخی قطعات پل ششم از سال ۹۹ دچار سرقت شد که به دلیل وضعیت ناایمن این پل، آبان ۱۴۰۰ محدودیت ترافیکی برای تردد بر روی این پل توسط مسوولان استانی اعمال شد که متاسفانه اقدامی برای اصلاح پل و آسیب وارده نشد.

وی ادامه داد: استانداری خوزستان اصلاح و ایمن سازی این پل را با وجود اینکه در محدوده شهر کوت عبداله قرار دارد با توجه به اینکه این شهر توان مالی و فنی برای اصلاح پل را ندارد، مسوولیت اصلاح آن را به شهردای اهواز واگذاری کرد.

دغاغله ادامه داد: این پل علاوه بر مشکل سازه‌ای ناشی از سرقت قطعات و پیچ‌های فولادی آن، با رانش خاک اطراف پل و ایجاد اختلاف ارتفاع بین رمپ و جداره آن روبه رو بود که شهرداری اهواز علاوه بر بی خطرسازی پل، اصلاح پل را نیز در دستور کار دارد که برای این کار ۲ لایحه ترک تشریفات از ظرف شهرداری به شورا ارایه شده است.

در این نشست ۲ لایحه ترک تشریفات به ارزش ۵۶ و ۳۸ میلیارد ریال برای ترمیم سازه و احداث دسترسی به پل ششم فولاد به ۲ شرکت عمرانی و تخصصی مطرح و اعضای شورا به این ۲ لایحه رای مثبت دادند.

پل ششم یا پل فولاد اهواز از ۹ تا ۲۰ آذر ۱۴۰۰ به دلیل سرقت برخی قطعات فلزی آن مسدود شده بود. میزان خسارت به این پل حدود ۱۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است. اوایل دی ۱۴۰۰ این پل پس از ۲ هفته برای تردد خودروهای سبک بازگشایی شد با این وجود دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان ۱۲ خرداد امسال از مسدود شدن این پل تا رفع کامل ایرادات فنی آن خبر داد.

پیش از این شرکت فولاد خوزستان به عنوان متولی اصلاح پل ششم تعیین شده بود که بر اساس اعلام رییس شورای اسلامی شهر اهواز، از تیر امسال شهرداری اهواز متولی اصلاح این پل تعیین شده و قرار است شرکت فولاد بخشی از هزینه اصلاح این پل را پرداخت کند.

عملیات اصلاح این پل از اواسط تیر امسال آغاز شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها