خبرهای داغ:
همدان-فرمانده انتظامی شهرستان ملایر از دستگیری سارقان زیور آلات کودکان در کمتر از ۲۴ ساعت با تلاش ماموران کلانتری ۱۲ شهرستان ملایر خبر داد.
کد خبر: ۹۴۴۹۰۸۲
|
۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۱

سرهنگ احمد ساکی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ملایر اظهار کرد: در پی دریافت گزارش‌هایی مبنی بر سرقت زیورآلات کودکان، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران کلانتری ۱۲ قرارگرفت.

وی افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد که سرنشینان یک دستگاه خودروی پراید به محل‌های بازی کودکان مراجعه و با شناسایی دختران خردسال دارای زیورآلات، اقدام به سرقت از آنان کرده‌اند.

این مقام انتظامی بیان کرد: ماموران با اقدامات ویژه پلیسی در کمتر از ۲۴ ساعت خودرو متهمان را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه هر دو سرنشین خودرو را دستگیر کردند.

وی افزود: متهمان در بازجویی‌های اولیه، ابتدا منکر هرگونه سرقت شدند، اما در مواجهه با مدارک و مستندات موجود به سرقت زیورآلات کودکان و ۹ فقره انواع سرقت دیگر اعتراف کردند و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

ساکی خطاب به شهروندان خاطرنشان کرد: سارقان به اشکال مختلف در صدد کسب منافع مالی بوده و از هر فرصتی برای انجام سرقت بهره‌گیری می‌کنند و این در حالی است که عملا کودکان به طعمه‌های مناسب و راحتی برای سرقت مبدل شده‌اند بنابراین می‌طلبد خانواده‌های محترم به منظور پیشگیری از این گونه جرایم به توصیه‌های پلیس توجه کنند.

وی با تأکید بر اینکه از آویختن زیورآلات قیمتی به کودکان خودداری کنید، گفت: لوازم بازی گران قیمت کودکان را فقط در نقاط حفاظت شده و تحت نظارت خودتان به آن‌ها بدهید و فقط در صورت نیاز موبایل در اختیار کودکان قرار دهید واز دادن موبایل‌های گران قیمت به کودکان خودداری کنید؛ همچنین به کودکان بیاموزید که موبایل‌های خود را در معرض دید قرار ندهند.

فرمانده انتظامی شهرستان ملایر تصریح کرد: در کوچه، معابر عمومی، بوستان‌ها و اماکن عمومی و مذهبی مراقب فرزندان خود باشید؛ در مجالس جشن یا مراسم سوگواری، با اتکا به آشنا بودن حاضران، از نظارت بر کودکان غافل نشوید و بر کودکان خود، در حال بازی در اماکن عمومی و بوستان‌ها، نظارت کامل داشته باشید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات