خبرهای داغ:
استاد حوزه و دانشگاه؛

خانواده مهمترین رکن تربیت و پایه شکل گیری شخصیت انسان است

حجت الاسلام واضحی آشتیانی گفت: خانواده مهمترین رکن تربیت و پایه شکل گیری شخصیت انسان است.
کد خبر: ۹۴۴۹۱۲۰
|
۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام جعفر واضحی آشتیانی استاد حوزه و دانشگاه در شب سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) در آستانه مقدس امامزاده حسین(ع) قزوین اظهار کرد: مهمترین عواملی که در تربیت و عدم تربیت انسان موثر است شامل دوست، خانواده و خود انسان است.

وی ادامه داد: گاهی ممکن است ارکان اصلی خانواده«پدر و مادر» با هم هماهنگ نباشند. در این مواقع طبق ایات قران کریم ارکان خانواده بر ۴ نوع است:
۱- در صراط شیطان عمل می کنند که این بدترین نوع خانواده است. طبق روایات و احادیث دینی حرمت انسان و حرمت انسانیت از حرمت خانه خداوند واجب تر است و خداوند هم راضی به از بین بردن آبرو و حرمت انسانی نیست.

حجت الاسلام واضحی با اشاره به اینکه در قران علاوه بر ابولهب بر همسرش هم لعن فرستاده شده اظهار کرد: علیت این امر این است که آنها بر صراط شیطان هستند و ثمره این خانواده جز بر صراط شیطان گام بر نمی دارد اما گاهی هم هست که فرزند و ثمره این خانواده بر صراط حق گام بر می دارد آن هم امکان دارد که در محیط و رفیق خوب باشد.
مسوولیت پدر بیشتر از مادر است وظیفه پدر است که همت بر حفظ و کرامت حریم خانه و خانواده کنند.

وی با اشاره به نمونه دوم خانواده در قرآن اضافه کرد: مرد و زن در صراط خدا عمل می کنند در خانواده ای که ارکان خانواده در صراط حق عمل می کنند شخصیتی همچون محمدحسین فهمیده پرورش می یابد که به نوجوان کربلا اقتدا می کند.

استاد. آتشگاه و حوزه یادآور شد: مدل سوم خانواده در قرآن؛ مرد خانه صالح و خانم خانه بر صراط شیطان است و نوع چهارم خانواده خانم صالح و مرد خانه بر صراط شیطان است که این دوم.ع خانواده نیز با مشکلات زیادی مواجه خواهند شد.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار