خبرهای داغ:
رئیس ستاد فریضتین شهرستان شاهرود:

لطمه زن به نظام اسلامی از همه منکر‌ها منکرتر است/توجه به نقشه فرهنگی

شاهرود_ رئیس ستاد فریضتین شهرستان شاهرود با تاکید بر اینکه لطمه زدن به نظام اسلامی از همه منکر‌ها منکرتر است، گفت: باید همه دستگاه‌ها در تدوین نقشه فرهنگی شهرستان کمک کنند.
کد خبر: ۹۴۴۹۲۲۱
|
۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۰

لطمه زن به نظام اسلامی از همه منکر‌ها منکرتر است/توجه به نقشه فرهنگیبه گزارش خبرنگار بسیج، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس امینی در نشست ستاد فریضتین و شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود به میزبانی سالن ولایت فرمانداری ویژه این شهرستان با اشاره به آیه قرآن در خصوص ده امت به خیر و نیکی اظهار کرد: اهل امر به معروف و نهی از منکر بودن نکته این آیه است که اگر جامعه اسلامی می‌خواهد به نتیجه بهتر برسد باید کار جمعی شود و این استمرار و جمعی بودن سبب خیر شود.
امام جمعه شاهرود یا بیان اینکه امام حسین (ع) دوسال قبل از واقعه عاشورا در خطبه صحرای منا بر جریان یاری معروف و مانع شدن از منکر و اصلاح در جامعه و در امان بودن بندگان خدا را بیان کردند و بعد از مرگ معاویه و تا روز عاشورا بر این مهم تاکید کرد.
او گفت: همه باید نسبت به معروف‌ها و منکر‌ها حساس باشیم و البته باید توجه داشت برخی معروف‌ها معروف زا و برخی منکر‌ها منکر زاست.
امینی با اشاره به بیان امام راحل که «حفظ نظام اوجب واجبات است» افزود: لطمه زدن به نظام از همه منکر‌ها منکرتر است و اگر نظام اسلامی نباشد، معروفات هم شکل بگیرد کار درست نمی‌شود و باید مراقب بود معروف‌های اهم در کنار معروف‌های مهم ضایع نشود.
امام جمعه شاهرود در بخش دیگری از سخنان خود به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار ائمه جمعه و ویژگی‌های نمازجمعه اشاره کرد و گفت: نمازجمعه یک فریضه صد در صد استثنایی است و ذکرالله و مردمی و‌ذکر جمعی است و استمرار این حادثه الهی و آمیختگی معنویت با سیاست از ویژگی‌های نمازجمعه از دیدگاه رهبر انقلاب است.
او ادامه داد: مقام معظم رهبری در بیانات خود، سلسله قدرت نرم نظام اسلامی را نمازجمعه به عنوان یک حلقه بسیار مهم‌تر دانست و بر کارسازتر بودن قدرت نرم از قدرت سخت تاکید کرد و اگر این نکته در میان مسئولین فرهنگی و اجتماعی و عامه مردم باشد اثرگذاری فراوانی خواهد داشت.
امام جمعه شاهرود به تاسوعا و عاشورای حسینی و جایگاه خاص فرهنگ عزاداری اشاره و ۱۷ مرداد روز شهادت شهید صارمی و شهید حاج کریم حیدریان از شهدای شاهرود در مزار شریف افغانستان و روز خبرنگار را گرامی داشت و بر توجه به فضای مجازی در اصلاح الگوی مصرف تاکید کرد و افزود: در تحقق نقشه فرهنگی شهرستان همه دستگاه‌ها باید کمک کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها