خبرهای داغ:
شاهرود_ رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به قدرت سرایت سوش جدید کرونا ۱۹ نفر است، گفت: در مراسمات حسینی باید حتما تمام مسائل بهداشتی کامل رعایت شود.
کد خبر: ۹۴۴۹۲۲۶
|
۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۱

سرعت انتقال سوش جدید کرونا ۱۹ نفر است/رعایت کامل مسائل بهداشتی در مراسمات حسینی شبه گزارش خبرنگار بسیج، حسین شیبانی در نشست ستاد فریضتین و شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود در سالن ولایت فرمانداری ویژه این شهرستان با اشاره آموزش ۲۰۰ نفر از بهورز‌ها و رابطین سلامت در راستای بیماری‌های مشترک انسان و حیوان، به تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در این دانشگاه، به موضوع کرونا توجه داد و افزود: در ۱۰ روز گذشته مراجعین مشکوک سرپایی به طور تصاعدی بالا رفت و بستری‌ها به تناوب آن افزایش یافته است.
او ادامه داد: در سوش امیکرون حدود ۴ نفر و در سوش جدید حدود ۱۹ نفر مبتلا می‌شوند و به خاطر واکسن‌های زده شده این سویه ضعیف‌تر و کمتر بستری دارد و در هفته قریب به ۱۰۰۰ نفر مراجعه مشکوک و بستری نیز حدود ۴۵ نفر است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: در مورد امکیرون برای افراد کم خطر هم این ویروس خطرناک بود، اما در این سوش شدت بیماری کمتر، اما برای افراد در معرض خطر و بیمار‌های زمینه‌ای خطرتر است.
شیبانی اضافه کرد: این سوش منتظر جمعیت است تا پخش و گستردگی پیدا کند و تعداد مبتلایان بیماری زمینه‌ای بیشتر و تعدادی فوتی‌ها هم بالا می‌رود که افراد در معرض خطر بیشتر باید مراقب باشند.
او با تاکید بر اینکه برای در امان ماندن از ویروس یا باید ۷۵ درصد مردم واکسن بزنند یا بیماری را بگیرند، اما درصد واکسینه شدن‌ها اثر گذار است، افزود: برگزاری مراسمات باید با رعایت مسائل بهداشتی دقیق و در فضای باز و زدن ماسک همراه باشد و نذورات بسته بندی شود و واکسن نیز بزنند.
شیبانی با اشاره به اینکه ۲۰ هزار ماسک تهیه و توزیع شده و برخی نذورات نیز باید صرف تهیه و توزیع ماسک شود، گفت: مراسماتی که لازمه آن تجمع باشد دستورالعمل ممنوع کرده است مثل نخل گردانی و شیرخوارگان که باید رعایت شود که برگزار نشود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها