خبرهای داغ:
نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی؛  
محمدبیگی عنوان کرد: برای موضوع ترافیک می توان با بازآفرینی مناسب و مهندسی مدرن و با استفاده از ظرفیت نخبگان استان این موضوع را برای مردم تبدیل به حوزه معیشتی و اقتصادی کنیم. لذا نباید به دلیل اختلاف سلایق و سومدیریت این موضوع لاینحل بماند.
کد خبر: ۹۴۴۹۲۲۸
|
۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۲

قزوین_ به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، ظهر امروز نشست استاندار قزوین و وزير ميراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با مدیران دستگاه‌های اجرایی و تشكل های مردم نهاد و با حضور اصحاب رسانه در سالن شهید سلیمانی برگزار شد. 

دکتر فاطمه محمدبیگی، نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در این نشست بیان کرد: طرح توسعه مرقد چهار انبیا که می تواند در دیپلماسی کشورهای منطقه موثر باشد که برای زیارت آرامگاه چهار تن از انبیا الهی گردشگران زیادی به این مکان مقدس و تاریخی سفر خواهند کرد که این امر بسیار مهم نیازمند بودجه است.

وی گفت: طرح توسعه شاهزاده حسین(ع) بسیار برای ما اهمیت دارد. متاسفانه ساکنین اصیل محله دباغان که به دلیل نبود بودجه و سومدیریت، آنجا را ترک کردند و مشکلات عدیده ای در محله ایجاد شده است. 

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: محله بلاغی نیز با حفظ آثار محلی دچار مشکل طرح توسعه است. اما برای موضوع ترافیک می توان با بازآفرینی مناسب و مهندسی مدرن و با استفاده از ظرفیت نخبگان استان این موضوع را برای مردم تبدیل به حوزه معیشتی و اقتصادی کنیم. لذا نباید به دلیل اختلاف سلایق و سومدیریت این موضوع لاینحل بماند.

محمدبیگی در ادامه عنوان کرد: بحث درب کوشک که از دروازه های قدیمی شهر است نباید لاینحل بماند که قرار بود طرح توسعه داشته باشد. میراث فرهنگی که قرار بود طرح گردشگری برای آنجا تهیه کند عملا ناموفق بوده است و بنده بارها در شورای اداری تذکر دادم بنای بتنی آنجا ساخته نشود اما شنیده نشد و اگر این موضوع تعیین تکلیف نشود برای توسعه شهر به وزیر مربوطه طرح موضوع می نمایم. 

وی با اشاره به اهمیت گردشگری درمانی در استان قزوین افزود: گردشگری درمانی در استان بسیار ظرفیت دارد اما متاسفانه علیرغم ظرفیت های گردشگری درمانی در استان همچون آب گرم شهر ابگرم، یله گنبد و غیره این موضوع نیز مورد توجه قرار گرفته نشده است. 

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: قلعه سمیران، لمبسر و حسن صباح سه قلعه مطرح استان هستند که عملا در حال تخریب هستند و ردیف ویژه نیاز دارند. دریاچه اوان دوماه به دلیل اختلاف سیاسی و جناحی و گروه بازی تعطیل و پلمب است اما برای توسعه گردشگری باید این موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

محمدبیگی تصریح کرد: در حوزه صنایع دستی برای مشاغل این حوزه ما بازارچه شهری و صنعتی و کنار بزرگراه ها و روستایی و هاب های گردشگری نیاز داریم. در مجلس بودجه هنگفتی برای گردشگری وجود دارد اما برای استان این بودجه دیده نشده است.

وی اضافه کرد: سهمیه باغستان به شکل آبخوان داری و آبخیزداری سنتی و در کنار آن مهندسی آبیاری مدرن باید لحاظ شود و نیازمند ردیف بودجه ملی در این حوزه هستیم. باغستان در پازل تولیدی باید برای مردم معیشت و تفریح و رفاه را در برداشته باشد.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها