جانشین سازمان بسیج گفت: تربیت یکی از ارکان مهم و قابل اهمیت در وزارت آموزش و پرورش است و دست اندرکاران راهیان نور نیز خادمان این حرکت عظیم هستند.
کد خبر: ۹۴۴۹۲۳۲
|
۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، سرتیپ پاسدار سیدقاسم قریشی، جانشین سازمان بسیج مستضعفین در جلسه ای که با حضور مجتبی باستان مسئول بسیج دانش آموزی و مسئولین آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری، اردوهای راهیان نور یک‌ برکت و فناوری نوین برای مردم در جهت استخراج ثروت و طلای سرزمین دفاع مقدس است.

سردار قریشی گفت: مقام معظم رهبری همیشه در حوزه آموزش و پرورش، بر معاونت پرورشی و امور تربیتی تاکید دارند زیرا تعلیم پایه مهمی از تربیت است اما تعلیم بدون تربیت بسیار ناقص و نارسا است. برای کمک به امر تربیت که هدف اصلی آموزش و پرورش است، باید هر کاری که می‌توانیم انجام دهیم.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین اضافه کرد: در گذشته بحث اردوهای راهیان نور به خوبی پیگیری شده است و امید داریم  امسال نیز به این موضوع بیشتر توجه شود زیرا دولت سیزدهم و وزیر آموزش و پرورش نیز به این فرصت طلایی توجه ویژه ای دارند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش نیز با تاکید بر اینکه این اردوها باعث بالارفتن احساس هویت و افتخار در دانش آموزان می شود، گفت: راهیان نور، مدرسه عملی برای تربیت نسل انقلابی و حسینی بوده و بستری برای شبکه سازی نیروها است.

باقرزاده گفت: کسانی که در راه شهدا گام برمیدارند، علاقه و وابستگی به این خط را دارند، مانند خادم الشهدا و زائرانی که به اردوهای راهیان نور می روند را می توان مصداق بارز صالحین دانست بنابراین باید چنین حرکت عظیمی را تقویت کرد.

معاون وزیر دولت سیزدهم بیان کرد: تاکید مقام معظم رهبری بر ایجاد یا تقویت هویت ملی به ویژه هویت ملی دانش‌آموزان است. ارکان هویت متفاوت است تا فرد و دانش‌آموز در موقعیت تربیتی یکی از این  شاخص‌ها قرار نگیرد، هویت آنان شکل نمی‌گیرد. لذا موقعیت می‌تواند هویت ساز باشد.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: احساس هویت و افتخار در اردوهای راهیان بسیار زیاد است راهیان نور مدرسه عملی برای تربیت نسل گام دومی‌ها و انقلابی‌ها و بستری برای شبکه سازی نیرو است.

باقرزاده عنوان کرد: ارتباط بسیار خوبی با دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی برقرار کرده ایم. معتقد هستیم معلمان باید در معرض فضاهای فرهنگی قرار بگیرند و باید منتخب نومعلمان به اردوها اعزام شوند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: ستاد اردوی راهیان نور به یک کمیته رسانه ای نیاز دارد تا با افکار سنجی، تولید محتوای مناسب و انتشار درست آن در میان جامعه هدف، به سبک تربیتی و هدف راهیان نور کمک کند.

ارسال نظرات