خبرهای داغ:
نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی؛  

لزومی برای نگهداری بناهای غیرفاخر بعنوان بنای تاریخی وجود ندارد

وی افزود: بناهای زیر صد سال بناهای فاخر نیستند پس لزومی ندارد بعنوان بنای تاریخی حفظ شود. ما باید برای نام میراث فرهنگی که روی برخی بناها و مناطق گذاشته ایم، راهکار ارایه دهیم.
کد خبر: ۹۴۴۹۲۳۸
|
۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۱

قزوین_ به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، ظهر امروز نشست استاندار قزوین و وزير ميراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با مدیران دستگاه‌های اجرایی و تشكل های مردم نهاد و با حضور اصحاب رسانه در سالن شهید سلیمانی برگزار شد. 

لطف اله سیاهکلی در این نشست با اشاره به اینکه برای سلامت باغستان، اقتصادی بودن و امنیت باغستان همه باید باهم همکاری نمایند بیان کرد: روش میراث فرهنگی اشکال دارد چرا که راهکاری برای مشکلات ارایه نمی دهد و این اداره باید مقررات داشته باشد و نباید به درخواست ها بدون ارایه راهکار، «نه» بگوید.  

وی گفت: باغستان باید مسیری برای رفت و آمد و امداد در مواقع خطر داشته باشد. در مشکلات خاص شهری همچون آتش سوزی نمی توان هیچ امکاناتی وارد باغستان کرد. ما باید نیاز باغدار را پاسخ دهیم وگرنه نمی‌توانیم آن را حفظ کنیم بلکه آن را نابود می کنیم.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار کرد: در مورد بافت های فرسوده نمی توان اسم تاریخی به آن اطلاق کرد. بافت های فرسوده گاها دارای اماکن تاریخی هستند اما در اصل منطقه فرسوده است. لذا باید به بناهای فرسوده اجازه ساخت و ساز داده شود و در عین حال بناهای تاریخی را حفظ کرد.

وی افزود: بناهای زیر صد سال بناهای فاخر نیستند پس لزومی ندارد بعنوان بنای تاریخی حفظ شود. ما باید برای نام میراث فرهنگی که روی برخی بناها و مناطق گذاشته ایم، راهکار ارایه دهیم.

سیاهکلی گفت: اینکه میراث فرهنگی بر روی منطقه یا بنای تاریخی اسمی می گذارد اما پس از در اختیار گرفتن، آن بنا را رها می کند موجب تخریب بنا و‌ از بین رفتن سرمایه این حوزه می گردد لذا باید راهکارهای مناسبی برای حفظ این بناها داشته باشد.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها