خبرهای داغ:

نهضت حسینی مردم را به وفای عهد توصیه می‌کند

مسئول تعلیم و تربیت سپاه پیرانشهر گفت: احترام به پیمان و لزوم عمل به آن ریشه فطری دارد و توصیه دین و عنصری اخلاقی است، به‌طوری‌که کربلای حسینی به مسلمانان درس وفای به عهد می‌دهد.
کد خبر: ۹۴۴۹۲۴۳
|
۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۸

به گزارش بسیج از پیرانشهر، حجت‌الاسلام علیرضا محمودی مسئول تعلیم و تربیت سپاه پیرانشهر در مراسم همایش «محرم و سبک زندگی اسلامی» که با حضور اقشار مختلف مردم در مسجد حضرت فاطمه (س) در پیرانشهر برگزار شد، اظهار کرد: در عاشورا درس‌ها و نکته‌های زیادی پیرامون موضوع عهد و پیمان با خدا نهفته است.

وی با بیان اینکه، احترام به پیمان و لزوم عمل به آن ریشه فطری دارد، ادامه داد: هر انسانی لزوم عمل به پیمان را در نخستین مدرسه تربیت، یعنی فطرت و سرشت انسانی می‌آموزد و از آن الهام می‌گیرد.

مسئول تعلیم و تربیت سپاه پیرانشهر با بیان اینکه کودکان در آغاز زندگی، با سرشت پاک خود، عمل به پیمان را لازم می‌دانند، پیمان‌شکنی را نکوهش می‌کنند و از پیمان‌های غیرممکن و محال برخی پدران و مادران ناراحت می‌شوند، ادامه داد: بنابراین مقاومت در مقابل عهدشکنی یک صفت فطری است.

حجت‌الاسلام محمودی با اشاره به آیه ایاک نعبد و ایاک نستعین که در نمازهای یومیه قرائت می‌شود، گفت: با خواندن این آیه ما هر روز پیمان خود را با خدا می‌بندیم و به آن وفادار می‌مانیم؛ همچنین خداوند حکیم، در آیه ۱ سوره مائده وفاداری به هر پیمانی را از مؤمنان می‌خواهد و می فرماید « یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا أَوْفُوا بِالْعُقُودِ؛ ای کسانی که ایمان آورده اید! به پیمان‌ها وفا کنید».

وی ادامه داد: رسول اکرم(ص) نیز وفای به عهد را از شرایط اساسی ایمان می‌داند و حضرت امیر علیه السلام در فرمان خود به مالک اشتر، به اهمیت این مسئله در اسلام اشاره می‌کند و آن را مهم‌ترین و عمومی‌ترین قانون اجتماع می‌شمارد.

مسئول تعلیم و تربیت سپاه پیرانشهر گفت: خداوند بزرگ در آیه 111 سوره توبه قرآن کریم، خود را باوفاترین می شمارد و می‌فرماید « وَ مَنْ أَوْفی بِعَهْدِهِ مِنَ اللّهِ؛ چه کسی به پیمانش پای بندتر از خداست»؛ در آیه 80 سوره بقره خداوند منان، کمترین احتمال پیمان‌شکنی را نسبت به خود قاطعانه مردود می‌شمارد.

حجت‌الاسلام محمودی گفت: یاران امام حسین (ع) پای عهدی که با خدا و امام (ع) بستند ایستادند و تا پای جان بر عهد خود ایستادگی کردند؛ اگر حرکت امام حسین(ع) را نگاه کنیم جای هیچ شبهه‌ای نگذاشته و اگر این حرکت را انجام نمی‌دادند واقعه کربلا هرگز به وقوع نمی‌پیوست.

وی با بیان اینکه این ارزش اخلاقی در جامعه اسلامی و سبک زندگی اسلامی باید نمود بیشتری داشته باشد، گفت: وفای به عهد را باید در روابط بین مردم با مردم همچنین مسئولین با مردم بیش از پیش نهادینه کنیم.

ارسال نظرات