حجت الاسلام محمدی سلیمانی گفت: واقعه عاشورا هنگامی روی داد که اسلام در مرز نابودی کامل قرار داشت و با قیام امام حسین (ع) اسلام حیاتی دوباره پیدا کرد
کد خبر: ۹۴۴۹۳۱۶
|
۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان، حجت الاسلام والمسلمین میثم محمدی سلیمانی، ضمن تسلیت شهادت سالار شهیدان، ماه محرم را فرصتی برای آگاهی بخشی و بصیرت افزایی دانست و گفت: قطعا پرچم های سیاهی که در محرم به اهتزاز در می آید، پرچم های آگاهی بخشی و بصیرت افزایی است.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان جیرفت افزود: محرم و صفر، ماه آگاهی و فهم برای تشخیص جبهه حق از جبهه باطل است و براساس این حقیقت امام خمینی (ره) می فرماید؛ محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته و در جای دیگر می فرماید؛ ما هر چه داریم از محرم و صفر است.

 

وی ابراز کرد: با تامل و اندیشیدن در این سخنان حضرت امام خمینی (ره) ما می توانیم در بیابیم که انقلاب اسلامی ما با عاشورا پیوندی عمیق دارد.

 

حجت الاسلام محمدی سلیمانی ادامه داد: در منظومه فکری همه شیعیان و به استناد آیات و روایات، امام حسین (ع) به عنوان مصباح الهدی و سفینه النجاه معرفی شده است.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان جیرفت اظهار کرد: واقعه عاشورا هنگامی روی داد که اسلام در مرز نابودی کامل قرار داشت و با قیام امام حسین (ع) اسلام حیاتی دوباره پیدا کرد.

 

وی تاکید کرد: آن حضرت با قیام خود راه سعادت، زیستن عزتمندانه، نجات اسلام، مقابله با ظلم، جهالت و راه رشد و کمال را تا روز قیامت به همگان نشان داد.

 

حجت الاسلام محمدی سلیمانی با اشاره به این که مسیر، هدف و حرکت امام خمینی (ره) الهام گرفته از قیام سیدالشهداء (ع) بود، اضافه کرد: بصیرت عاشورایی چه در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و چه در مقابله با فتنه های سالیان گذشته، در به صحنه آوردن مردم بسیار تاثیر گذار بوده است.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان جیرفت،  انقلاب اسلامی را انقلابی الهام گرفته از عاشورا و کربلا دانست و افزود: سرچشمه انقلاب اسلامی از عاشورا است چرا که شکل گیری، تداوم و ماندگاری آن نشات گرفته از فرهنگ عاشورا است.

 

وی رمز ماندگاری انقلاب و صدور آن به جهان را عاشورا و امام حسین (ع) برشمرد و ابراز کرد: دشمنان ما به این نتیجه رسیده اند که اگر می خواهند انقلاب اسلامی نباشد باید تاسوعا، عاشورا،  امام حسین (ع)، محرم و صفر را تحریف کنند.

 

حجت الاسلام محمدی سلیمانی جهاد تبیین را وظیفه همگان دانست و بیان کرد: همه ما باید با جهاد تبیین به جنگ تحریف واقعیت ها برویم و به شبهات پاسخ دهیم.

 


مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان جیرفت ابراز کرد: با توجه به تبلیغات سو دشمنان، امروز جمعیت یکی از موضوعات مهمی است که در جهاد تبیین باید به آن پرداخته شود.

 

وی تاکید کرد: پیروزی انقلاب و اسلام براساس دو رکن ولایت و مردم است پس باید جمعیت مردم از لحاظ کمی و کیفی واقعا در قله قرار داشته باشد اگر مردم ما به لحاظ کمی تعدادشان اندک باشد مطمئنا ما در آینده با مشکلاتی مواجه می شویم.

 

حجت الاسلام محمدی سلیمانی جمعیت را از دغدغه های مقام معظم رهبری عنوان کرد و افزود: امروز اگر می خواهیم ادامه دهنده واقعی راه امام حسین (ع) با‌شیم باید در بحث جمعیت با جهاد تبیین روشنگری و بصیرت افزایی کنیم.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان جیرفت با بیان این مطلب که در خصوص فرزندآوری شبهات زیادی وجود دارد، اظهار کرد: اسرائیل و صهیونیست ها برای نابودی اسلام کار می کنند و می گویند؛ یهودی ها باید 4 فرزند و مسلمانان تنها یک فرزند داشته باشند متاسفانه امروز بسیاری از خانواده های مذهبی ما رو به تک فرزندی آورده اند که باید نسبت به فرزندآوری تشویق شوند.

 

وی تاکید کرد: اگر در بحث فرزند آوری و جوانی جمعیت تلاش شود و به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی جمعیت به 150 میلیون نفر برسد، قطعا توطئه کاهش جمعیت دشمن با شکست مواجه می شود.

 

حجت الاسلام محمدی سلیمانی محرم را بهترین فرصت برای جهاد تبیین دانست و گفت: همه مبلغین می توانند از تریبون مساجد، تکایا و حسینیه ها با تحلیل های قرآنی در بحث فرزندآوری و جوانی جمعیت، روشنگری و بصیرت افزایی کنند.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان جیرفت با تاکید بر این که خداوند ضامن روزی بندگان است، عنوان کرد: وجود فرزند در خانواده موجب گشایش روزی است.

 

وی با اشاره به این که مساجد یک کانون برای اسلام و انقلاب است، ابراز کرد: مساجد می توانند با دعوت از کارشناسان توانمند و با برگزاری کلاس های بصیرتی و پاسخ به شبهات نقش اساسی در جهاد تبیین ایفا کنند.

 

حجت الاسلام محمدی سلیمانی با اشاره به این که اگر ما واقعا ولایت پذیر و ولایتمدار هستیم باید در عمل گوش به فرمان ولایت فقیه باشیم، اظهار کرد: در بحث جمعیت که مورد تاکید مقام معظم رهبری است باید اطاعت پذیر باشیم.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان جیرفت جمعیت و خانواده را حائز اهمیت دانست و عنوان کرد: اگر امام حسین (ع) به همراه حضرت زینب (س)، امام سجاد (ع) و به طور کلی با خانواده خود به کربلا نمی رفت قطعا پیام و هدف قیام عاشورا به گوش جهانیان نمی رسید.

 

وی در خاتمه تاکید کرد: امروز به واسطه خانواده امام حسین (ع) است که پیام قیام عاشورا جهانی شده و این مهم نشان می دهد که ما باید امام حسینی باشیم و در بحت فرزند آوری ما با تربیت حسینی فرزندان خود ادامه دهنده راه اسلام و امام حسین (ع) باشیم.

ارسال نظرات