مراسم شیرخوارگان حسینی در شهرستان سیریک برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۴۹۵۲۹
|
۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان در اولین جمعه ماه محرم به یاد طفل شش ماهه اباعبدالله الحسین علیه السلام همایش شیرخوارگان حسینی در شهرستان بندر سیریک برگزارشد.

حجت الاسلام و المسلمین مجتبی رازمند در همایش شیرخوارگان حسینی شهر بندر کوهستک شهرستان سیریک گفت: برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی را رزمایشی از عرض ارادت ملت مسلمان ایران و جهان به شهدای دشت نینوا دانست .

حجت الاسلام و المسلمین رازمند افزود: برگزاری این چنین رویدادهایی نقش مهمی در تربیت معنوی و حسینی نسل های جوان و نوجوان ایفا می‌کند.

وی یادآور شد:حضرت علی اصغر(ع) کوچکترین شهید حماسه کربلاست و هدف از همایش شیرخوارگان حسینی برپایی نهضت عاشورا پژوهی است.

کارشناس مذهبی و روحانی طرح هجرت شهر بندر کوهستک بیان کرد:با مطرح کردن شهادت حضرت علی اصغر(ع) نه تنها در شیعه و اهل سنت و مسیحیت،بلکه در تمام ادیان می توانیم کربلا را به دنیا معرفی کنیم، حضرت علی اصغر(ع) قله حقانیت و مظلومیت اهل بیت(ع) در کربلاست و شهادت آن حضرت سند قساوت دشمنان اهل بیت(ع) است، لذا جریان عاشورا محدود به سال ۶۱ نیست بلکه همچنان ادامه دارد.

حجت الاسلام و المسلمین رازمند اضافه کرد:همایش شیرخوارگان حسینی یکی از آئین‌های نیک و پسندیده ایرانیان است که در چند سال گذشته رونق خاصی گرفته و با شور، شعور و حلاوت ویژه‌ای در سطح شهرها و روستاهای مختلف بویژه در سطح شهرستان سیریک برگزار شد.

ارسال نظرات