همایش شیرخوارگان حسینی با حضور جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه، هم زمان با اولین جمعه ماه محرم در شهر جیرفت برگزار شد
کد خبر: ۹۴۴۹۵۳۱
|
۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان، هم زمان با اولین جمعه ماه محرم به همت پیروان عترت هیئت رزمندگان اسلام و با حضور جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران و فرمانده سپاه شهرستان جیرفت، مراسم شیرخوارگان حسینی به یاد ۶ ماهه دشت کربلا حضرت علی اصغر اباعبدالله الحسین (ع) در حسینیه شهدا برگزار شد.

 

حجت الاسلام «حسین طیبی فر» در این همایش، ضمن تسلیت ایام شهادت سالار شهیدان، گفت: امام خمینی (ره) هنگامی که در دهه ۴۰ در زندان بودند، در جواب تمسخر کسانی که می پرسیدند سربازان شما کجا هستند؟، فرمودند؛ سربازان من در گهواره هستند.

 

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران افزود: بله سربازان امام خمینی (ره) قریب ۱۸ سال بعد از این جمله معروف ایشان، در جبهه های جنگ در مقابل صدام با رشادت ایستادگی کردند.

 

وی بیان کرد: سربازان امام راحل در ۸ سال دفاع مقدس کاری کردند که امروز هیچ دشمنی جرات طراحی عملیات نظامی علیه کشور ندارد البته برای نابودی این نظام اسلامی و انقلاب توطئه می کنند.

 

حجت الاسلام طیبی فر با اشاره به نقش مادران در تربیت اسلامی فرزندان، ابراز کرد: مادران هستند که می توانند با تربیت صحیح فرزندان حافظ انقلاب، اسلام و خون شهدا باشند.

 

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان این مطلب که فرزندان در دامان شما مادران تربیت می شوند، اظهار کرد: مادری که بتواند فرزندانی همچون علی اکبر (ع)، قاسم ابن الحسن (ع) و دیگر شهدای کربلا تربیت کند، همه دنیا به اندازه یک انگشت این مادر نمی لرزد.

 

وی با تاکید بر این که مادران باید جایگاه واقعی خود را بدانند، خاطرنشان کرد: طراحی دشمن این است که اجازه ندهد فرزندانی به دنیا بیایند تا همچون فرزندان امام راحل بلایی که در گذشته بر سر صدام آورند، امروز بر سر آنها بیاورند.

 

حجت الاسلام طیبی فر اضافه کرد: امروز برخی دانسته یا ندانسته با اجرای طرح غربالگری سالانه موجب آمار بالای سقط جنین می شوند.

 

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران عنوان کرد: کسانی که مجوز سقط جنین می دهند دانسته یا ندانسته از عوامل دشمن هستند.

 

وی بیان کرد: همچنین عده ای با عقیم کردن زنان و مردان ما، نه تنها به آنها بلکه به انقلاب اسلامی نیز خیانت کردند.

 

حجت الاسلام طیبی فر تصریح کرد: دشمنان با تبلیغات بر علیه ازدواج جوانان می خواهند مانع افزایش نسل شوند.

 

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران ادامه داد: یکی از شگردهای دشمن برای ممانعت از فرزند آوری، معرفی کردند جایگزین بچه به خانواده ها است.

 

وی ابراز کرد: دشمنان با این اقدام می خواهند عاطفه مادری که با فرزندآوری تامین شود، از طریق زندگی با سگ و گربه تامین شود.

 

حجت الاسلام طیبی فر اظهار کرد: گردانندگان این توطئه ماموریت دارند که مادر و دختر ما علاقه ای به فرزند پروری نداشته باشد و این ها کسانی هستند که می خواهند نهضت امام حسین (ع) را بشکنند.

 

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران تاکید کرد: هر کس که برای کم فرزند آوری و سقط جنین تبلیغ کند، خیانت می کند.

 

وی با اشاره به این که شما خواهران حسینی و زینبی باید متوجه نقشه دشمن باشید، خاطرنشان کرد: یکی دیگر از توطئه های دشمنان، نابودی کانون گرم خانواده ها است.

 

حجت الاسلام طیبی فر افزود: آنها می خواهند رابطه عاطفی، عشق و دوستی بین زن و شوهر از بین برود پس بکوشید تا فضای زندگی تان همراه با عطوفت، گذشت و مهربانی باشد.

 

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران اظهار کرد: متاسفانه امروز انتخاب ها برای ازدواج، انتخاب خیابانی است و چون زوجین هیچ شناختی نسبت به خانواده ها ندارند پس از مدتی طلاق می گیرند.

 

وی تاکید کرد: شما مادران برای ازدواج فرزندان تان سخت گیری نکنید و دختران هنگامی که به سن ازدواج رسیدند، شوهر دهید.

 

محسن نسب امیری در همایش شیرخوارگان حسینی، ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت امام حسین (ع) و شهدای دشت کربلا، گفت: عاشورا و مکتب کربلا درس ها و عبرت های فراوانی دارد که باید از عبرت ها پند گرفت و از درس ها بهره برد.

 

فرمانده سپاه جیرفت افزود: با نگاه کوتاهی به نیم روز عاشورا و صحنه کربلا می بینم شخصیتی همچون امام حسین (ع) که مورد محبت و توجه پیامبر (ص) بود و کسانی که شاهد این مهم بودند مهر بر قلب های آنها زده شده و در کربلا مقابل آن حضرت ایستادند.

 

وی با بیان این مطلب که امروز واقعه کربلا قابل تکرار است، اظهار کرد: باید بدانیم که چه شد آن عده ای که شاهد مهر و عطوفت پیامبر ص نسبت به امام حسین (ع) بودند در کربلا در جبهه مخالفین اسلام و آن حضرت قرار گرفتند تا تاریخ کربلا یک بار دیگر تکرار نشود.

 

نسب امیری اظهار کرد: همان هایی که می دانستند امام حسین (ع) حق است اما در کربلا با تیر سه شعبه گلوی فرزند آن حضرت را هدف قرار دادند.

 

فرمانده سپاه جیرفت در خاتمه خاطرنشان کرد: اگر از زوایای مختلف به عاشورا و کربلا بنگریم باید عبرت بگیریم و بدانیم که امروز هم امام و مسلم زمان داریم و باید چه کنیم که راه حق را گم نکرده و به بیراهه نرویم.

ارسال نظرات