خبرهای داغ:
نماینده مردم اندیمشک در مجلس با اشاره به تلاش گسترده دشمن برای کم رنگ کردن شور حسینی در جامعه گفت: با عشق و اعتقاد عمیقی که مردم به حضرت سیدالشهدا (ع) و اهل بیت (ع) دارند این تلاش و توطئه دشمن شکست خورده است.
کد خبر: ۹۴۴۹۵۷۷
|
۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳

فریدون حسنوند شامگاه جمعه در جلسه هماهنگی مراسم تاسوعا و عاشورا در فرمانداری اندیمشک افزود:خدمت به آقا اباعبدالله الحسین علیه السلام سعادت می‌خواهد و امروز شما از این فرصت ارزشمند برای ترویج فرهنگ عاشورا استفاده کنید.

وی اظهار داشت: برنامه دشمن حمله به اعتقادات مردم، دین و مذهب است و دشمن هر مرحله که در حوزه اقتصادی شکست می خورد اعتقادات مردم و دین را مورد هجمه قرار می دهد که این توطئه دشمن همواره با درایت و اعتقادات عمیق مردم خنثی شده است.

وی بیان کرد: دشمن به دنبال کم رنگ شدن حضور مردم در مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورا در کشور است، لذا در این شرایط نیز باید همانند همیشه هوشیار و با بصیرت در صحنه باشیم.

حسنوند نقش اعتقادات مردم را در رسیدن به دستاوردهای بزرگ انقلاب مهم دانست و گفت: اقتدار و عزت امروز ایران اسلامی مرهون اعتقاد به اهل بیت (ع) و ارزش های اسلامی و دینی است.

وی ادامه داد: امروز نبرد با دشمنان شکلی متفاوت به خود گرفته است و در نبرد اعتقادی باید با حضور هوشمندانه و با اعتقاد راسخ به ارزش های اسلامی، جانانه از مکتب عاشورا و اهل بیت (ع) دفاع کرد.

وی گفت: مسایل‌ اقتصادی و گرما نباید حضور مردم را در تاسوعا و عاشورا کم رنگ کند و همه بدانیم که راه و مکتب حسین(ع) ادامه دارد.

حسنوند با تقدیر از مردم خداجوی شهرستان ، هیات های سوگوار ،مداحان و ذاکرین اهل بیت (ع) گفت: تدابیر لازم برای تردد و تسهیل در حرکت هیات های عزاداری و مردم سوگوار در روز عاشورا اندیشیده شده است .
فرماندار اندیمشک هم گفت:اجتماع بزرگ عزاداران حسینی همزمان با روز تاسوعا روز یکشنبه ساعت ۱۸:۳۰ در محل میدان امام خمینی(ره) با حضور باشکوه مردم خداجو و عزاداران حسینی برگزار خواهد شد.

پیمان جهانگیری افزود: تمهیدات لازم برای برگزاری مراسم سوگواری تاسوعا، عاشورا ، شام غریبان و اجتماع بزرگ علمداران حسینی اندیشیده شده است و این برنامه ها با حضور مردم عاشق اهل بیت (ع) و هیات های سوگوار برگزار می‌شوند.

وی بیان کرد:ایستگاه‌های صلواتی در همه مسیر های منتهی به مرکز شهر و میدان امام (ره) در روز تاسوعا حسینی و در مسیر های منتهی به بهشت زهرا در روز عاشورا راه اندازی می شوند.

وی گفت: مراسم سوگواری روز عاشورا در قدمگاه امام رضا(ع)، بهشت زهرا کوی لور، شهر آزادی ،شهر بیدروبه ، شهر حسینیه ، شهر چمگلک و روستاهای الوار گرمسیری و بخش مرکزی نیز برگزار خواهد شد.

به گفته وی تدابیر لازم ترافیکی نیز در روز تاسوعا و عاشورای حسینی برای تسهیل در تردد مردم و هیات ها اندیشیده شده است .

بیش از ۲۰۰ هیات عزاداری در شهرستان اندیمشک با حضور عاشقان و دلسوختگان سیدالشهدا(ع) در ایام محرم در مناطق مختلف اندیمشک عزاداری می کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها