گروه های جهادی  همیشه گوش به فرمان و آماده خدمت به مردم، در همه عرصه ها از سازندگی تا کرونا و مهم تر اینکه در حوادث طبیعی اولین نفرات حاضر در صحنه برای خدمت به هموطنان هستند.
کد خبر: ۹۴۴۹۶۵۴
|
۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۶

 

 



به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی‌، سرهنگ دوم پاسدار ابوالفضل زیدانلو، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان کلات در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج گفت:  بعد از هشدار های هواشناسی  برنامه ریزی در سه وضعیت اقدامات قبل ،حین و بعد از بحران برنامه ریزی شد ، اقدامات پیشگیرانه قبل از وقوع سیل  شامل اطلاع رسانی عمومی در کل شهرستان از طریق شبکه بزرگ  بسیج ، فرماندهان حوزه و پایگاه ها ، شورا و دهیاران انجام شد؛ در اماکن گردشگری تیم های بسیج مردمی حاضر و مسافران و گردشگران را به نقاط امن راهنمایی کردند.

وی افزود: یک مورد عملیات نجات از سیل در منطقه قره سو داشتیم که مرد پنجاه شش ساله را از سیل نجات دادند، بعد از فروکش کردن سیل و شناسایی مناطق آسیب دیده از سیل در پنج محور تیم های جهادی  به همراه هلال احمر وارد عمل شدند. 

فرمانده سپاه شهرستان کلات عنوان کرد: هشت روستا در شهرستان  درگیر سیل شد که عمدتا  فعالیت ها توسط گروه های جهادی خود منطقه انجام شد ، گروه های جهادی  از شهرستان های مشهد، قوچان، درگز، چناران اعلام آمادگی کردند که ضمن تشکر از اعلام آمادگی و همکاری این عزیزان با توجه به محدودیت های شهرستان نتوانستیم در خدمت  این جهادگران باشیم؛ کمک هایی از طریق این گروه‌ها بدست رسید که  سریعا بین سیل زدگان توزیع شد. 

زیدانلو ادامه داد: سیلاب مسیر ژرف رود روستاهای حمام قلعه، جلیل آباد، و شهر کلات را دچار خسارت کردند، روستای قره سو از محل سیلاب ارتفاعات رودخانه قره سو دچار خسارت و مسیر رودخانه ارچنگان هم به روستاهای ایدلیک، سلطان آباد، قاباخ و ارچنگان را دچار خسارت کردند.

فرمانده سپاه کلات افزود: لایروبی ۲۳ منزل  مسکونی در شهر کلات  توسط بسیج ،هلال احمر و شهرداری در عصر همان روز انجام گرفت . 

زیدانلو با اشاره به اینکه از این ۲۳ خانوار ۱۲ خانوار  اموالشان به طور کامل  از بین رفته عنوان کرد: باید به این تعداد کمک رسانی شود تا لوازم  منزل و معیشت آنها را تامین کنیم بخصوص تعداد دو مورد  جهیزیه نوعروس هم دراین بین بوده است.

وی افزود: ۶۰۰ پرس غذای گرم توسط  گروه های جهادی شهر مشهد  بین سیل زدگان  حمام قله و قره سو  توزیع شد، سبد معیشتی  توسط سپاه کلات به خانوارهای  سیل زده داده شد و به صورت‌ محدود آب رسانی تا برقراری آب شرب شبکه آب و فاضلاب شهری نیز توسط بسیج سازندگی  انجام شد. 

زیدانلو اشاره کرد: ۱۱مرداد نیز از مناطق سیل زده بازدید  میدانی  به همراه فرماندار ، و مدیران چند اداره شهرستان صورت گرفت که ضمن دلجویی از آنها آخرین وضعیت این عزیزان نیز بررسی شد و مجدد اهدا سبد  معیشتی در بین آنان داشتیم. 

فرمانده سپاه کلات تصریح کرد: خوشبختانه  منازل تخریب جدی ندارند و نیاز به مرمت و بازسازی دارند، برآورد خسارت ها از طریق ادارات تخصصی انجام شده که در  خصوص زمین های زراعی آبی  ۱۳۰ هکتار ، اراضی باغی ۲۱۴ هکتار ، واحد های دامی  ۵ مورد ،دام سبک۳۰۰ راس طعمه سیل شد، یک حلقه قنات  نیز تخریب شده ، همچنین   به ۴  ساختمان اداری  اداره گاز، منابع آب، و  دو مدرسه خسارت  وارد آمده است. همچنین  ۲۰ واحد تجاری ، ۱۲ کیلومتر جاده بین مزارع و ۳۲ موردسازه های آبی دچار آسیب و خسارت شده اند.  ما در قالب ۷ گروه جهادی فعال  این موارد را در دستور کار داشته ایم.

وی در انتها گفت: شرایط موجود طلب میکند تا مسولین مربوطه و آحاد خیرین و افراد دارای توانمندی به سیل زدگان کمک کنند تا شرایط معیشتشان به زندگی عادی خود بازگرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها