نامی گفت: صحنه هایی از رشادت و همگرایی بین ملت ایران در این حوادث دیده شد، مردم در قدم نخست اتحاد و همگرایی خوبی داشتند.
کد خبر: ۹۴۴۹۶۸۶
|
۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی، محمدحسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در آیین کلنگ زنی احداث منازل مسکونی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) در روستای آهنگران فراهان اظهار داشت: ۲۴ استان درگیر سیل شدند و استان مرکزی تلفات زیادی نسبت به سایر استان ها نداشته و آنچه مهم است، مدیریت خوبی بود که در بیشتر استان‌ها انجام شد، در استان مرکزی اطلاع رسانی و مدیریت خوبی صورت گرفت و مسیولین و نیروهای بسیج سپاه پاسداران و نیروهای جهادی هلال احمر در سراسر کشور پای کار بوده اند.

وی افزود: اگر این سیل که در کشور ما رخ داد، در جای دیگری ایجاد شده بود تلفات زیادی برجای می گذاشت که این نتیجه مدیریت خوب است که اطلاع رسانی خوبی قبل از سیل انجام شد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: صحنه هایی از رشادت و همگرایی بین ملت ایران در این حوادث دیده شد، مردم در قدم نخست اتحاد و همگرایی خوبی داشتند.

نامی با بیان اینکه روستای آهنگران یک منطقه کشاورزی است و قنوات و کامال های آب و اب شرب اهمیت زیادی دارد افزود: خوشبختانه زیرساخت های آب، یرق و گاز در روستا وصل است این در حالیست که در برخی استان ها و مناطق کشور وضع بسیار سخت بوده است.

وی با تأکید بر اینکه اگر مدیریت خوب، همت بزرگ مردم، نیروهای بسیج و‌ هلال احمر و‌ همراهی مردم نبود کار سخت‌تر می شد گفت: قنوات و‌کانال های آب و سپس مزارع کشاورزی و خانه‌هایی که تخریب شده بازسازی می شوند و مردم نگران بحث اعتباری و پول نباشند.

فرزاد مخلص الائمه استاندار مرکزی نیز اظهار داشت: حضور نیروهای جهادی، خدماتی و امداد رسان که در برخی ساعات تعداد آنها یک و نیم برابر اهالی روستا بوده، سبب مدیریت خوب در سیل و کاهش خسارت سیل در مناطق سیل زده استان شده و بیش از ۳۰۰ گروه جهادی در طی این ایام به روستای سیل زده آهنگران خدمات ارائه کردند.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: ارزیابی و اقدامات امدادی و تعمیراتی و... در حال انجام است و امدادرسانی گروه های جهادی، بسیج و نیروهای انقلابی جای تقدیر و تشکر دارد.

مجید مومنی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان مرکزی نیز در حاشیه بازدید از روستای آهنگران گفت: ۴۶ خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی در روستای آهنگران تحت تاثیر سیل قرار گرفتند که خاکیرداری منازل آنها ظرف یک هفته انجام شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات