حجت‌الاسلام موسوی نژاد درمراسم عزاداران هیئت اباعبدالله الحسین (ع)شهر آباد گفت:یکی از ابعاد و زوایای قیام سیدالشهداء (ع)و واقعه ی عاشورا نقشی است که جوانان در این واقعه ی باعظمت داشتند
کد خبر: ۹۴۴۹۷۴۴
|
۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از تنگستان ،حجت الاسلام موسوی نژاد درمراسم شب هشتم محرم که درهیأت عزاداری اباعبدالله الحسین (ع)شهر آباد تنگستان برگزارشد گفت:یکی از ابعاد و زوایای قیام سیدالشهداء علیه السلام و واقعه ی عاشورا نقشی است که جوانان و نوجوانان در این واقعه ی باعظمت داشتند که خودش فصل بزرگی است از این داستان باعظمت که خیلی به جاست بیشتر روی آن تأمل شود و در مورد آن صحبت شود.

دکتر موسوی نژاد افزود:جوان از طرفی در عین حال که کم حوصله است و شاید حوصله ی سخنرانی و حرف و نصیحت و اینها را ندارد اما در میدان عمل پای کار است و پا به رکاب. شجاعت دارد، خلاقیت دارد، در جایی که خطر است ریسک پذیر است چون تعلقی ندارد. جوان چون تعلق و وابستگی هایش کم است می تواند در میدانهای خطر جسارت داشته باشد و ورود پیدا کند.
حجت‌الاسلام موسوی نژادبا اشاره به حضور جوانان در نهضت‌های انبیاء الهی تصریح کرد:در نهضتی که انبیاء و اولیاء الهی در طول تاریخ داشتند معمولا جوانها بودند که کمک بودند، معمولا جوانها بودند که پیشتاز بودند. پیغمبر اکرم فرمود ان الله بعثنی بشیرا و نذیرا فحالفنی الشُّبَّان و خالفنی الشیوخ خداوند من را بشیر و نذیر مبعوث کرد، جوانها با من هم پیمان شدند و کمک دادند اما پیرها مخالفت کردند و در مقابل من ایستادند. معمولا اینچنین است که جوان پا به رکاب است و در جاهایی که حق می بیند و زود هم تشخیص می دهد، کمک می دهد.
دکتر موسوی نژاد درپایان با اشاره به واگذاری مدیریت ومیدان دادن به جوانان گفت: متأسفانه یکی از مشکلاتی که الان در کشور ما وجود دارد و از آسیب هایی که انقلاب به آن دچار شده است این است که بعضا مدیران پیر و خسته رها نمی کنند. احساس تکلیف خیلی زیاد می شود، رها نمی کنند که جایشان را به نیروهای جوان متدین با سواد انقلابی بدهند.
انتهای پیام/

ارسال نظرات