خبرهای داغ:
استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: جامعه باید توحیدی باشد و جامعه توحیدی اگر قرار باشد در مسیر کمال با سرعت پیش رود باید عقل معادی بر عقل معیشتی ترجیح داده شود و‌ اخرت بر دنیا جامعه برتری داشته باشد.  
کد خبر: ۹۴۴۹۹۲۷
|
۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۱

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام جعفر واضحی آشتیانی استاد حوزه و دانشگاه در شب عاشورای حسینی در جمع سوگواران اباعبدالله الحسین(ع) در آستانه مقدسه امامزاده زبیده خاتون(س) قزوین اظهار کرد: اوج کمال طبق روایات در دست گیری ولی خدا است و ولی الله باید دست انسان را بگیرد.

وی با اشاره به نگاه انبیا و اولیا الله به انسان گفت: ایشان دو نگاه دارند به جامعه دارند. یک نگاه عنایتی و دیگری دست گیری است. نگاه عنایتی گاه گاهی ایجاد می شود و مستمر نیست و مربوط به قشر خاصی نبوده بلکه مربوط به همه است اما نگاه دست گیری از ابتدا تا انتهای مقصد رها نمی کند و هدایت می کند.

حجت الاسلام واضحی بیان کرد: آن کسی که از وی دست گیری می شود به اوج می رسد. در نگاه عنایت، به کمال می رسیم اما در نگاه دست گیری به اوج می رسیم. ائمه اطهار و ولی الله دست کسی را می گیرند که تلاش می کند مجاهدت کند. خیلی ها پیاده روی اربعین می روند روزه می گیرند نماز می خوانند اما به اوج نمی رسند دلیلش این است که باید تلاش کرد و مجاهدت نمود.

وی افزود: آن کسی که سنگ به شکم می بندد و گرسنگی را تحمل می کند و سفره داری فقرا را می کند شایسته دست گیری است. کسی که می خواهد به اوج برسد باید تلاش مضاعفی انجام دهد و کاری کند که دیگران ان را انجام نمی دهند و یا در انجام آن دچار تردید می شوند. مانند وقف کردن. شخص واقف کسی است که خود را به رنج و مشقت می اندازد و مالی را که به دست اورده در راه خدا و رفاه خلق خدا با نیت های خیرخواهانه وقف می نماید تا موجب افزایش خدمت رسانی و گره گشایی در جامعه و مردم باشد. مانند امام حسن مجتبی(ع) که دوبار کل دارایی ش را در راه مردم بخشید.

استاد حوزه و دانشگاه یاداور شد: جامعه باید توحیدی باشد و جامعه توحیدی اگر قرار باشد در مسیر کمال با سرعت پیش رود باید عقل معادی بر عقل معیشتی ترجیح داده شود و‌ اخرت بر دنیا جامعه برتری داشته باشد.

حجت الاسلام واضحی آشتیانی عنوان کرد: نباید با عقل معاش، معیشت و مشکلات اقتصادی که البته به حق است، ریشه جامعه اسلامی را بزنیم باید با عقل معاد مطالبه گری کنیم و از مسئولان سوال کنیم و خادم را از خائن نفوذی شناسایی و معرفی کنیم.

وی ادامه داد: در اصل جنگ بین دو عقل معاد و معاش است و خوشا به سعادت آن کسی که عقل معاد را بر عقل معاش ترجیح دهد و در لحظه بهترین تصمیم را بگیرد و دچار تردید نشود تا دست گیری ولی خدا شامل وی شود و در رکاب ولی خدا عاقبت بخیری نصیبش گردد.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها