خبرهای داغ:
حجت الاسلام سبحانی نیا عنوان کرد: کربلا تنها مصیبت اب و آذوقه نیست بلکه مصیبت عدم شناخت و معرفت نسبت به امام زمان است.  
کد خبر: ۹۴۴۹۹۷۶
|
۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین_حجت الاسلام محمدرضا سبحانی نیا معاون پژوهش حوزه علمیه قزوین و استاد حوزه و دانشگاه، در آیین سوگواری روز عاشورا اباعبدالله الحسین(ع) در آستان مقدس امامزاده اسماعیل(ع) قزوین اظهار کرد: امام حسین(ع) بر مردم اهل کوفه حق آب و حیات داشت. اولین بار در ۵ سالگی که کوفه در قحطی اب و باران بود، امام علی(ع) از امام حسین خواست که دعا نماید و پس از دعای ایشان، باران نازل شد.

وی گفت: دومین بار در جنگ صفین که اب بر کوفیان بسته شده بود امام حسین اب را به کوفیان رساند و بار سوم در روزهای اول ورود به کربلا بود که اب به سربازان و اسب ها دادند.

حجت الاسلام سبحانی نیا بیان کرد: انسان های خوب همیشه قابل دوست داشتن هستند و وقتی دچار مصیبتی می شوند اشک بر ایشان روا می شود. سیدالشهدا کسی بود که پیش از خلقت بشر روح این بزرگواران افریده شده بود و ذکر خدا می گفت و چنین شخصیت برجسته ای با چنان جایگاهی در روز عاشورا دچار مصیبتی می شود که خاندانش به عنوان اسیر و خارج شده از دین معرفی شدند.

معاون پژوهش حوزه علمیه قزوین یادآور شد: کربلا تنها مصیبت اب و آذوقه نیست مصیبت عدم شناخت و معرفت نسبت به امام زمان است و جریانی است که حرمت آل رسول الله(ص) هتک شد و نوادگان پیامبر را به اسارت بردند.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها