شاهرود_خبرنگار زینبی در دوره‌ی تاریک که اهرم‌های تبلیغاتی از هر سو ما و نسل جوان را نشانه گرفته و به عصر جاهلیت مدرن ورود پیدا کرده ایم، اگر به جهاد تبیین زینبی نپردازیم دشمن می‌تازد.
کد خبر: ۹۴۴۹۹۹۶
|
۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۵:۴۸

خبرنگاران و جهاد تبیین زینبی (س)به گزارش خبرنگار بسیج، (تبیین) طبق توضیحات رهبر انقلاب یعنی واقعیاتی را که مردم از آن بی اطلاعند یا به طور واژگون و غلط به مردم منتقل شده است، به شکل صحیح بیان کرده و حقیقت را به گوش مردم برسانیم.
برای تحقق تبیین در ابتدا به افراد متخصص و توانمند در عرصه‌ی بیان و نشر و محتوای واقعی نیاز است، چرا که دشمن تلاش‌های فراوانی را برای تحریف واقعیت به کار گرفته است و به خاطر ضعف و نقصان در رسانه‌های ما نشر اخبار واقعی به سمع و نظر مردم به نحو شایسته و مطلوب نمی‌رسد.
تبیینی که در حال حاضر مطرح است، حقیقت و بیان شیوا و صحیح در رساندن پیام به مخاطبین و عموم مردم است که در این راستا همه‌ی گروه‌های رسانه باید وارد میدان شوند و تلاش کنند محتوای تولید شده را با واقعیت به دست مردم برسانند.
میدان اصلی در این مهم، نقطه‌ی برخورد با افکار عمومی مردم است و تنها حربه‌ی برنده شدن نشر اخبار واقعی می‌باشد.
دشمن نه تنها با ابزار‌های جنگ نرم و سخت حاکمیت خود را بر اذهان و افکار و اراده‌ی ملت‌ها بوسیله‌ی رسانه تثبیت می‌کند بلکه در عرصه‌ی جنگ شناختی و معرفتی هم آرام و بی صدا وارد می‌شود و اگر محور اصلی این جنگ را که مساله تبیین است خوب شناسایی نکنیم، دشمن صحنه‌ی پر وحشت و اضطرابی را در میان مردم ما ترسیم می‌کند.
اگر چه همه خود را مردمی، طرفدار حق و عدالت می‌دانند، ولی همه هم در این مهم راستگو نمی‌باشند و در بوته آزمایش و امتحان سر دوراهی قرار می‌گیرند و آنجا که راه منافع، مقام و حیثیت و شخصیت آن‌ها از راه حق و فضیلت جدا شود، در این موقعیت است که راستگو از دروغگو شناخته می‌شود و مردم ظاهرساز از مردم حقیقت طلب جدا می‌گردند و این مهم در عاشورا خود را نشان داد و این عاشورا بود که در روح و روان بشر راه پیدا کرد و به افکار روشنی بخشید تا چهره‌ی سیاه ستم شناخته شود و امام حسین (ع) بود که راه تبیین را برگزید و پا به میدان مبارزه با یزید گذاشت و نقشه‌ی اصلی ایشان، تاکتیک صحیح و موثری بود که باطن سیاه و ننگین خاندان اُموی را در برابر دیدگان مردم قرار داد و از قدرت نابود کننده‌ی غلط و دروغین افکار مردم بی خبر نبود و همان راهی را انتخاب کرد که نسل جدید به آن پی ببرد و در نهضت سیدالشهداء در کنار خطبه خوانی و تبیین، با همراه کردن خانواده این نقش را بعد از شهادتش به بازماندگان بویژه زینب کبری (س) محول کرد تا تبیین معارف و نشر و تبلیغ عقاید درست و صحیح به مردم ابلاغ شود.
در زمانه‌ی ما نیز تبیین و نشر عقاید و معارف، مقدمه‌ی محکم نگه داشتن پرچم برافراشته‌ی توحید در حکومت اسلامی ایران است و اگر به جهاد تبیین نپردازیم نه فقط به مردم ضربه مهلکی وارد می‌شود بلکه اساس حکومت اسلامی نیز متزلزل می‌شود و همه اشخاص و افرادی که در گوشه و کنار عالم مشغول مقاومت و ایستادگی هستند در جبهه عمل و مبارزه در برابر کفر و ستم پیشتشان خالی خواهد شد.
آری وضعیت ما در این شرایط مانند لشکری است که پشت به خط مقدم ایستاده و دشمن مشغول بمباران کردن لشکر است و اگر لشگر تعلل کند، کل نیرو‌ها از بین می‌رود و کسی برای دفاع باقی نمی‌ماند.
توجه به شفافیت رسانه‌ای راهبرد اساسی در جهاد تبیین است که در این مهم زینب کبری (س) الگویی است که حجاب غفلت و بی خبری را از برابر دیدگان مردم زائل نمود و حسین (ع) با صحنه‌ی عاشورا با فداکاری بزرگ و جانبازی بی نظیر، کوبنده‌ترین ماده لازم که (حقیقت) است را در اختیار خواهر خویش قرار داد و ایشان با تبلیغات درست و نشر حقایق و ترسیم صحنه‌های واقعی و نشان دادن عظمت و بزرگی آن، افکار مردم را آماده انقلاب کرد و موجی از خشم و نفرت را بسوی دودمان اُموی سرازیر کرد و فریب دشمن را نخورد و این ماده قوی و موثر سبب زنده ماندن اسلام شد.
آری دشمن برای اهداف نظامی و باور‌های غلط راهی جز دروغ پراکنی نمی‌شناسد، چرا که به خیال خود آزادی و موقعیت و اعتبار بیشتری پیدا می‌کند و با ایدئولوژی‌های مختلف می‌کوشد تا از مجرای تبلیغات غلط، افکار مردم را تحت تاثیر قرار دهد و اگر با جهاد تبیین زینبی بصیرت و هوشیاری خود را در عرصه رسانه به کار نگیریم و مردم را به خواندن مقالات و نوشته‌های معتبر و سایت‌ها و منابع علمی معتبر آشنا نکنیم هرگز رسالت خود را به انجام نرسانده ایم.
به امید روزی که این رسالت تاریخی، دینی، علمی و انقلابی را به سر منزل مقصود رسانیم.‌ای خبرنگار زینبی در عرصه‌ی ناباوری‌ها که آدمی، چون بتی یخ می‌زند، در این دوره‌ی تاریک که اهرم‌های تبلیغاتی از هر سو ما و نسل جوان را نشانه گرفته و به عصر جاهلیت مدرن ورود پیدا کرده ایم، اگر به جهاد تبیین زینبی نپردازیم دشمن می‌تازد.
بیایید بیدارتر شویم و ثابت کنیم به ملت مغرب زمین که ما ملت امام حسینیم و نور از شرق می‌تابد.

*خبرنگار و فعال رسانه‌ای و مسئول بسیج رسانه شرق استان سمنان

ارسال نظرات
پر بیننده ها