خبرهای داغ:
همدان-مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه همدان گفت: عدم شناخت امام زمان و بی‌بصیرتی مردم از جمله عوامل قیام عاشورا و حادثه کربلا است.
کد خبر: ۹۴۵۰۰۸۰
|
۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۵

حجت‌الاسلام علی حسنی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با بیان ریشه‌های قیام عاشورا اظهار کرد: عدم شناخت امام زمان و بی‌بصیرتی مردم از جمله عوامل قیام عاشورا و حادثه کربلا است.

وی گفت: حب دنیا و مال پرستی آنقدر در جامعه آن زمان رواج پیدا کرده بود که توانایی شناخت حق از باطل را از آنها گرفته بود تا جایی که در مقابل نوه پیامبر(ص) صف‌آرایی کردند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه همدان با اشاره به آثار سوء لقمه حرام گفت: یکی دیگر از عوامل نپذیرفتن حرف حق در بین لشکر دشمن، انباشته شدن لقمه‌های حرام در شکم‌های آنان بود.

وی با مقایسه عوامل انحطاط مردم در زمان امام حسین(ع) با زمان حال گفت: اگر ما امروزه از فرمایشات رهبر معظم انقلاب تبعیت نکنیم و یا در مقابل فرمایشات ایشان اظهارنظرهای غیر صحیح و نابجا داشته باشیم مطمئن باشیم که به انحراف کشیده خواهیم شد.

حسنی گفت: تربیت یکی از عوامل و ريشه‌های قیام عاشورا است به طوری که در واقعه کربلا می‌بینیم دو گروه با دو تربیت متفاوت در مقابل هم ایستاده‌اند.

وی با اشاره به اهداف بعثت پیامبر(ص) گفت: یکی از هدف‌های بعثت، بحث تربیت و تزکیه است که با توجه به این موضوع به اهمیت تربیت در طول تاریخ پی خواهیم برد و به آثار آن در واقعه کربلا دست خواهیم یافت.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه همدان گفت: تربیت صحیح باعث ایجاد سبک زندگی اسلامی می‌شود و در مقابل تربیت غلط سبک زندگی سکولار را در پی خواهد داشت که در جامعه امروز بروز و ظهور این دو سبک زندگی را مشاهده می‌کنیم.

وی با اشاره به فساد موجود در جامعه آن زمان گفت: مهمترین هدف قیام عاشورا اصلاح جامعه یا همان امر به معروف و نهي از منکر است که بارها از لسان مبارک امام حسین (ع) بیان شده است.

حسنی در پایان گفت: عزاداری برای امام حسین(ع) از مصادیق بارز تعظیم شعائر الهی است که در طول ماه محرم و صفر هر چه با شکوه‌تر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات