خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج عمران و معماری خواستار استفاده از ظرفیت کارگروه‌های تخصصی ملی برای پیگیری مطالبات فارس شد.
کد خبر: ۹۴۵۰۲۰۲
|
۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، محسن قنادزاده در جلسه هیئت اندیشه‌ورز سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری استان فارس بر چابک بودن هیئت اندیشه‌ورز تاکید کرد و اظهارداشت: ترکیب این هیئت باید از بدنه دانشگاهی، علمی و اجرایی استان در کنار مدیران دستگاه‌های متولی باشد و وجود افراد متخصص در حوزه اجتماعی و فرهنگی در کنار متخصصین حوزه عمران و معماری از ضروریات هیئت اندیشه‌ورز است.

وی ادامه داد: ترکیب برخی کارگروه‌ها و اضافه شدن کارگروه محیط زیست به کارگروه آب در اولویت تصمیمات کشوری هیئت اندیشه‌ورز است که در اولین فرصت به استان‌ها نیز ابلاغ خواهد شد؛ مطالبات کارگروه‌ها باید اولویت‌بندی شده و از دستگاه‌های اجرایی استان مطالبه و منتج به نتیجه شود.

قنادزاده اضافه کرد: کارگروه‌های استانی می‌توانند از ظرفیت کارگروه‌های تخصصی ملی هم برای پیگیری مسائل و مطالبات استان فارس با دسته‌بندی مطالعات احصاء شده استفاده کنند.

وی با تأکید بر نگاه تحولی در مدیریت جدید سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری اظهار داشت: این نگاه تحولی با توجه به تدوین استراتژی سازمان به بررسی وضع موجود و تدوین برنامه‌هایی جهت رسیدن به وضع مطلوب امکان‌پذیر است.

اولویت‌بندی مشکلات روستاها در طرح عمران روستا از دیگر مواردی است که مسئول سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری کشور به آن اشاره کرد و افزود: تلاش برای اینکه در هر استان، روستایی به نام روستای الگو و نمونه‌ ایرانی اسلامی در نظر گرفته شده و حل تمام مشکلات روستا در عرصه‌های مختلف زیرساختی، فرهنگی و اجتماعی، آموزشی و تربیتی، بهداشت و سلامت و اشتغال و معیشتی را در دستور کار قرار دهد از اولویت‌های اصلی جهت برنامه‌ریزی سازمان بسیج عمران و معماری است.

وی گفت: استفاده از سرمایه علمی و دانش بنیانی هر استان که در دانشگاه‌ها و مراکز مرتبط با عمران و معماری وجود دارد برای ارتقای سطح دانش و استفاده از ظرفیت و سرمایه‌های دانشی فارس، در برنامه‌ریزی‌های استان باید مورد توجه قرار بگیرد.

قنادزاده ادامه داد: باید بنیه علمی مهندسین را تقویت کرد و از ظرفیت دانشجویان و فارغ‌التحصیلان برای برنامه‌های راهبردی استان به نحو احسن استفاده شود.

مسئول سازمان بسیج عمران و معماری، برنامه‌ریزی برای برگزاری یادواره شهدای مهندس استان در راستای برگزاری کنگره ملی شهدای مهندس در سال 1403 از دیگر مطالبات قنادزاده در این نشست بود.

وی تاکید کرد: همکاری دستگاه‌های اجرایی و مطالبه‌گری از این دستگاه‌ها با توجه به مسائل و مشکلاتی که در این کارگروه‌های تخصصی احصاء می‌شود، به ویژه توجه به کارگروه‌های تخصصی شهرستان‌ها و مطالبه‌گری از دستگاه‌های اجرایی آنها، باید از دیگر اولویت‌های مطالعه شده این سازمان در استان باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها