خبرهای داغ:
معاون قضایی و رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: اعضای شورای حل اختلاف ویژه عشایر موفق شدند سه عشیره در حمیدیه را که با یکدیگر درگیری و اختلاف داشتند در قالب پویش "به عشق حسین می بخشم" آشتی دهند.
کد خبر: ۹۴۵۰۲۶۷
|
۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۳

به گزارش بسیج، علیرضا باوی با اشاره به درگیری بین ۲ عشیره در حمیدیه بر سر اراضی کشاورزی در سال گذشته افزود: در این درگیری یک نفر به قتل رسید و تعدادی نیز مصدوم شدند.

وی اظهار داشت: از آنجا که متهم به قتل از عشیره دیگری بود این درگیری به اختلاف بین سه عشیره در شهرستان حمیدیه منجر شد.

باوی با بیان اینکه عشیره و خانواده اولیاء دم برای خونخواهی و انتقام قاتل فرزند خود اقدام به تخریب اموال و منازل تعدادی از خانواده های قاتل کردند گفت: بنا به درخواست دادستان حمیدیه و با دعوت از بزرگان سه عشیره از ادامه درگیری جلوگیری شد.

وی بیان کرد: با برگزاری نشست های متعدد و شبانه روزی در شهرستان های رامشیر ، حمیدیه و اهواز با بزرگان ، ریش سفیدان و سران این سه عشیره زمینه صلح و سازش بین آنها فراهم شد.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان در ادامه گفت: با بهره گیری از ایام عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و با واسطه قرار دادن امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) و به حرمت ماه محرم و پویش " به عشق حسین می بخشم" این سه عشیره از یکدیگر گذشت کرده و به صلح و سازش رسیدند.

باوی اظهار داشت: پرونده های متعددی در راستای پویش "به عشق حسین می بخشم" در استان خوزستان در دست رسیدگی است تا به صلح و سازش منتهی شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها