خبرهای داغ:
خطیب نماز جمعه این هفته تهران امر به معروف و نهی از منکر را جریان حیاتی زندگی دانست و گفت: خواص باید فریاد بزنند و مردم هم باید زیر پرچم امر به معروف و نهی از منکر قدم بزنند.
کد خبر: ۹۴۵۰۷۱۹
|
۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت‌الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران امروز جمعه ۲۱ مرداد در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به پیروزی های جهاد اسلامی فلسطین در جنگ با رژیم صهیونیستی گفت: روزی رژیم صهیونیستی با تمام کشورهای عربی مقابله می‌کرد و پیروز می‌شد و به غرور کاذبی رسیده، بود اما انقلاب جمهوری اسلامی که واقع شد و بعد از آن با تشکیل حزب‌الله لبنان، شاهد این بودیم که‌ در ۳۳ روز مجاهدین حزب‌الله به رژیم صیهونیستی شکست سنگینی وارد کردند و این نشانه نصرت خدا برای کسانی است که در راه خدا جهاد می‌کنند. 

وی افزود: در روزهای گذشته نیز شاهد این بودیم که در ۳ روز فقط جهاد اسلامی ۱۱۰ موشک به رژیم صهیونیستی پرتاب کرد و این مزدوران را در لانه‌هایشان فرو برود و مجبورشان کرد تسلیم شوند.

آیت الله صدیقی در ادامه سخنانش با اشاره به وعده الهی در حل مشکلات عنوان کرد: مشکلات هر قدر زیاد باشد قدرت خدا برتر است،‌ در قرآن کریم نیز به صراحت برای حل مشکلات راهکار وجود دارد و هر کسی تقوا داشته باشد خدا در کارش سهولت می‌گذارد. تقوای مسئولیتی و حکومتی نیز جامعه را نجات می دهد و جامعه با تقوا از سختی ها به راحتی عبور می کند.

خطیب جمعه تهران با اشاره به پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره خیام در روزهای گذشته گفت: ماهواره خیام جزو دستاوردهای جدید علمی بود و سنجش را در مدار ۵۰۰ کیلومتری زمین انجام ‌دهد.

آیت‌الله صدیقی تصریح کرد: متخصصین و دانشمندان‌کشور از اطلاعات مفید این ماهواره در مرزبانی، حفاظت از جنگل و... می‌توانند استفاده کنند و این ماهواره اطلاعات خوبی رو در اختیار مسئولین قرار می‌دهد.

آیت‌الله صدیقی با اشاره به لزوم گرفتن تضمین در مذاکرات افزود: مسئله هسته‌ای و مذاکرات از ناحیه ایران در راستای عمل به تعهدات چند جانبه ادامه دارد و کارشکنی‌ها همیشه از سوی دولت های پوشالی غربی بوده است. در ادامه مذاکرات بایدتضمین های لازم گرفته شود و علاوه بر آن راستی ازمایی کردن هم لازم است. 

وی گفت: برخی رسانه ها و مزدوران غربی به دروغ ادعا می‌کردند فشار اقتصادی وارد شده به مردم باعث بی دین شدن آن ها شده ولی حضور میلیونی در محرم امسال نشان داد مردم بیشتر از گذشته حاضر در صحنه های دینی حاضر هستند.

خطیب نماز جمعه تهران تأکید کرد: خدا مردم ساکت را با ظالم جهنمی یک جا می‌سوزاند و امر به معروف و نهی از منکر یک جریان حیاتی زندگی است. خواص باید فریاد بزنند و مردم هم باید زیر پرچم امر به معروف و نهی از منکر قدم بزنند. ما همه مامور به عمل به دین هستیم. دین یک مجموعه است و مانند بدن ما است، اگر کسی انگشتش شکسته باشد رها نکنید اول باید قلب را اصلاح کرد بعد به سایر امور پرداخت.

ارسال نظرات