خبرهای داغ:
جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آبادان از پخت وتوزیع ۱۰۰۰پرس غذای گرم توسط گروه جهادی شهید علی عیسی زاده در عاشورای حسینی در سه منطقه روستایی هدف علوانیه ،شطیط وشهرک میثاق خبر داد.
کد خبر: ۹۴۵۰۷۳۰
|
۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در ناحیه مقاومت بسیج آبادان، سرگرد پاسدار هجریان افزود: توزیع غذا در روز عاشورا تنها مخصوص آیین مقدس اسلام نیست بلکه آنچه که از تاریخ بر می آید نشان از این سنت در دیگر ادیان الهی نیز هست.

وی اضافه کرد: که غذا دادن در روز عاشورای حسینی نشان از بزرگداشت و تعظیم شخصیت های محوری مورد توجه در آن آیین ها نیز هست. به عنوان نمونه می توان به نذر عمران نبی برای خادم شدن فرزندش در عبادتگاه نام برد. شاید بتوان نذرها را وسیله ای برای وحدت مسلمانان در ابتدای امر و سپس وحدت یکتاپرستان و کفرستیزان دانست.

ایشان افزود: توزیع غذا در روز عاشورا در بین مسلمانان در ایام مختلفی وجود دارد که ماه محرم از ایامی است که پخت وپز زیادی در آن ادا می شود؛ آیین غذا دادن به عزاداران امام حسین(ع) و مردم فقیر منطقعه سنتی دیرینه و پسندیده در میان اکثر مسلمانان و به خصوص شیعیان دنیاست که در کشورمان رواج بیشتری دارد و شب و روز تاسوعا و عاشورا به اوج خود می رسد.

ایشان بیان کرد: که امسال با کمک گروه جهادی شهید علی عیسی زاده و با کمک خیرین ومسول جهاد سازندگی ونیروی طرح شهید علی هاشمی توانستیم با تهیه اقلام اولیه پخت وپز در حوزه شهدای ذوالفقاری این سنت دیرینه را احیا کنیم وبا کمک همدیگر تعداد ۱۰۰۰ پرس غذای گرم در روز عاشورای حسینی توزیع کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها