خبرهای داغ:
تبریز- مدیر کل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی از اعزام کتابخانه سیار خودرویی به روستاهای محروم این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۴۵۰۸۲۱
|
۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، اسد بابایی صبح شنبه در جلسه بررسی مشکلات کتابخانه های عمومی شهرستان اسکو ضمن بیان گزارشی از عملکرد کتابخانه های عمومی شهرستان اسکو گفت: با توجه به جمعیت ۱۴۰ هزار نفری شهرستان اسکو و شهر سهند، وجود تنها چهار باب کتابخانه در این شهرستان ناکافی است.

وی سپس افزود: با استفاده از ظرفیت خیرین، تعامل با سایر ادارات و دستگاه‌های فرهنگی منطقه و ایجاد و راه اندازی کتابخانه های سیار می‌توانیم این کمبود زیرساخت‌های فرهنگی را تا حدودی بتوانیم مرتفع سازیم.

بابایی با اشاره به اینکه کتابخانه فقط محل امانت کتاب نیست، گفت: امروزه کتابخانه های عمومی به عنوان پیشران فرهنگی هستند و ما برنامه‌های فرهنگی زیادی در حال اجرا داریم و ما نیز برای ارائه خدمات فرهنگی به جمعیت ۹۸.۲ درصد باسواد شهرستان اسکو از هیچ تلاشی دریغ نکرده و با استفاده از ظرفیت‌های خیرین، واحدهای صنعتی و اعتبارات دولتی در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تلاش خواهیم کرد.

کتابخانه جدید شهر سهند تجهیز شود

فرماندار شهرستان اسکو نیز در این جلسه گفت: به دلیل نزدیکی شهر جدید سهند به مرکز استان و سکونت هزاران خانواده در این شهر و برنامه ریزی احداث ۶۵ هزار واحد مسکونی در طول سال‌های آینده، وضعیت فعلی زیرساخت‌های فرهنگی، ورزشی و اجتماعی در سهند، در شأن ساکنین آن نبوده و بایستی اقدامات ملموسی در این زمینه انجام گرفته و با استفاده از اعتبارات ملی و استانی در زمینه تسریع توسعه‌گرایانه اماکن فرهنگی، اجتماعی و ورزشی گام برداریم.

حسین فیروزی با اشاره به ظرفیت‌های موجود و برخورداری حداکثری عموم مردم در این شهرستان از نعمت سواد گفت: ایجاد فضای‌های فرهنگی مناسب و شبانه روزی از جمله نیازهای اساسی شهرستان اسکو است.

ارسال نظرات