خبرهای داغ:

آغاز به کار سومین مرکز تمام اینترنتی تعویض پلاک کشور در شیراز

سومین مرکز تمام اینترنتی تعویض پلاک کشور در شیراز آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۹۴۵۱۱۳۸
|
۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۳

به گزارش خبرنگار بسیج از فارس، اگر قصد خرید خودروی دست دوم را دارید، به احتمال زیاد درباره روند تعویض یا فک پلاک شنیده‌اید. پلاک یک خودرو، مهمترین ملاک هویت آن خودرو و صاحب آن است که هرگونه تخلف یک خودرو براساس پلاک به شخص دارنده خودرو نسبت داده می‌شود؛ بنابراین تغییر مالکیت خودرو، پلاک آن هم باید تغییر کند. اما این روند، بسی طاقت‌فرسا و طولانی است و با مکانیزه شدن آن در سال‌های اخیر، اگرچه به یک نصف روز تقلیل یافته، اما باز هم برای مراجعین به مراکز تعویض پلاک، به علت شلوغی زیاد این مراکز، سخت و نفس‌گیر است.

از طرفی دیگر، دریافت نوبت شماره‌گذاری و تعویض پلاک چالشی است که اخیرا شماری از شهروندان با آن روبه‌رو شده‌اند؛ به همین دلیل مدتی است پلیس راهور، به دنبال تمام مکانیزه کردن این روند است تا وقت و هزینه کمتری از شهروندان صرف شود و به جای یک نصف روز، افراد با صرف 15 تا 20 دقیقه، و بدون حتی پیاده شدن از خودروی خود، این کار را انجام دهند.

درهمین راستا، خدمات تمام اینترنتی تعویض پلاک شیراز، در مرکز شماره ۲ شیراز، به عنوان سومین مرکز تمام اینترنتی تعویض پلاک، پیش از ظهر امروز به بهره‌برداری رسید.

سردار رهام‌بخش حبیبی، فرمانده انتظامی فارس، در این آئین با بیان اینکه در سال‌های اخیر رویکرد فراجا به سمت هوشمندسازی رفته است، تا در نتیجه آن بتواند خدمات موثرتری به مردم ارائه دهد، اظهار داشت: پلیس با تدبیر و راهبردی که جهت خدمات دهی بهتر و آسان تر به مردم در پیش گرفته، پلیس هوشمند را تعریف و ذیل این پلیس هوشمند نیز سامانه‌ای طراحی کرده به نام "پلیس من" که در آن فرآیند خدمات دهی توسط تمام نیروهای پلیس به آسانی انجام می شود.

وی افزود: در این راستا پلیس در دو حوزه کشف جرم و برخورد با مجرمان و همچنین ارائه خدمات به مردم سعی کرده با استفاده  از اینترنت اقدامات خود را در کمترین زمان ممکن به شهروندان ارائه دهد.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه خدمات پلیس به مردم باید سریعتر، راحت‌تر و امن‌تر باشد، گفت: راه اندازی اپلیکیشن پلیس من در حوزه‌های مختلف به همین منظور انجام شده است.

سردار حبیبی ادامه داد: در این راستا پلیس راهور فارس به عنوان سومین استان در کشور اقدام به راه اندازی مرکز خدمات تمام اینترنتی تعویض پلاک در کلان شهر شیراز کرده است، که مردم بتوانند با ارائه درخواست خود در فضای اینترنت به آدرس www.sakha.epolice.ir  در هر ساعت از شبانه روز اقدامات تعویض پلاک خود را انجام دهند.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: با این نرم افزار که زیرساخت‌های آن فراهم شده است، بیش از 90 درصد خدمات ارائه شده به مردم به صورت اینترنتی انجام می‌شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار