خبرهای داغ:
نشست خبری فرماندار سرخه با خبرنگاران سرخه به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۵۱۱۶۱
|
۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از سرخه، به بهانه گرامیداشت روز خبرنگار نشست جمعی از اصحاب رسانه و مطبوعات سرخه با فرماندار این شهرستان در دفتر فرمانداری سرخه برگزار شد.

در ابتدا خبرنگاران در این نشست به بیان دغدغه ها و مطالبات خود از فرماندار سرخه پرداختند.

علی لطفی خبرنگار صدا و سیمای مرکز سمنان در سرخه در ابتدا با ابراز خرسندی از برگزاری این نشست و توجه و اهتمام ویژه فرمانداری سرخه نسبت به جایگاه و شأن خبرنگاری تقدیر کرد و با اشاره به اینکه بیش از 10 سال است در حوزه خبر و اطلاع رسانی فعالیت دارد، گفت: کمبود امکانات یکی از دغدغه های اصلی است که افراد فعال در این عرصه از آن رنج می برند.

وی با اشاره به اینکه برای پوشش و انعکاس اخبار شهرستان سرخه و روستاهای اطراف آن با مشکلاتی همچون نبود وسیله ایاب و ذهاب مواجه است، خاطرنشان کرد: اما به هر نحو ممکن تا به امروز و حتی شده با صرف هزینه شخصی برای تهیه اخبار و انعکاس مطلوب آن در سطح استان تلاش کرده ام.

فاطمه صفا خبرنگار کانال مردمی سرخه نیوز نیز اظهار داشت: نبود امکانات اولیه همچون دستگاه ضبط صدا و یا دوربین عکاسی و فیلمبرداری، نداشتن کارت خبرنگاری و ... از جمله مشکلاتی است که خبرنگاران سرخه با آن دست و پنجه نرم می کنند.

محترم امامی خبرنگار خبرگزاری تسنیم در سرخه و خبرنگار کانال مردمی سرخه نیوز نیز در این نشست به بیان پاره ای دیگر از مشکلات حرفه خبرنگاری اشاره کرد و از جمله آنها را ارتباط ضعیف مسئولان  برخی ادارات این شهرستان با خبرنگاران عنوان کرد و افزود: نداشتن امنیت شغلی خبرنگاران و بیمه خبرنگاری از مهمترین مطالباتی است که امیدواریم مسئولان امر نسبت به آن توجه ویژه داشته باشند.

زکیه زکی مسئول دفتر نمایندگی خبرگزاری تسنیم در سرخه نیز در این نشست از جمله مهمترین مشکلات خبرنگاران این شهرستان را عدم اطلاع رسانی یا تأخیر در اطلاع رسانی برای حضور خبرنگاران نشست ها و جلسات و همایش های استانی که به میزبانی سرخه برگزار می شود عنوان کرد و گفت: انتظار ما به عنوان یک خبرنگار از مسئولان روابط عمومی در جریان قرار دادن خبرنگاران برای پوشش جامع و کامل اخبار ادارات و نهادها و سازمان های مختلف شهرستان سرخه است؛ چرا که بارها پیش آمده مسئولی استانی و یا کشوری در سرخه حضور یافته و خبرنگاران یا با تأخیر و یا اصلا در جریان این موضوع قرار نگرفته اند.

وی از دیگر مشکلات خبرنگاران این شهرستان را عدم عضویت در تشکل های خبری استانی عنوان کرد و گفت: انتظار ما از مسئول ارشاد شهرستان سرخه پیگیری این موضوع است و امیدواریم این چنین مشکلات و دغدغه هایی نظیر نداشتن کارت خبرنگاری و ... به زودی مرتفع شود.

محمدرضا میثمی مدیر کانال سرخه آنلاین نیز با تأیید گفته های همکاران خبری خود در شهرستان سرخه با تأکید بر تقویت ارتباط بین مسئولان و اصحاب رسانه و مطبوعات گفت: درخواست ما از مسئولان ادارات سرخه این است که اگر ما به عنوان یک خبرنگار مطالبه مردم را به گوششان می رسانند؛ آنها پیگیر رفع این مطالبات باشند.

میثمی اظهار داشت: کانال اطلاع رسانی فرمانداری سرخه به عنوان پایگاه خبری مرجع نیازمند توجه جدی است و تقویت شود.

وی بیان کرد: تکریم و تجلیل از خبرنگاران و فعالان فضای مجازی صرفا محدود به هفته خبرنگار نباشد و دستگاه های اجرایی به این موضوع اهتمام داشته باشند.

مدیرکانال سرخه آنلاین عنوان کرد: موضوع آب، کتابخانه، مسکن و بازگشایی استخر سرخه از جمله موضوعات و مطالبات مطرح شده مردم است که نیازمند پاسخگویی دقیق مسئولان مربوطه برای رفع دغدغه مردم است.

وی گفت: مدیران دستگاه های اجرایی نسبت به بیان مطالبات توسط پایگاه های خبری صعه صدر داشته باشند و پاسخگوی مطالبات مردم باشند.

حجت الله کرمانی، فرماندار سرخه در ادامه این نشست ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: خبرنگاران خط مقدم مطالبه گری هستند و می توانند به صورت تخصصی تر و با نگاهی تیزبینانه تر مسائل و مشکلات مختلف را در بخش های مختلف اعم از اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و دیگر عرصه ها رصد کنند.

وی با بیان اینکه مطالبه گری حق مسلم مردم است افزود: خبرنگاران نقش مهمی در رساندن مطالبات، مسائل و مشکلات مردم دارند.

فرماندار سرخه شغل خبرنگاری را حرفه ای مقدس عنوان کرد و گفت: خبرنگاران باید در قاعده و چارچوب قواعد و ضوابط حوزه فعالیت خود بیان کننده مطالبات به حق مردم و به عبارتی پل ارتباطی بین مردم و مسئولان باشند و در این راستا از هیچ کوششی دریغ نکنند.

فرماندار سرخه با بیان اینکه مردم باید در جریان خدماتی که مسئولان ادارات مختلف انجام می دهند قرار بگیرند گفت: این مهم محقق نمی شود مگر اینکه شبکه اطلاع رسانی قوی در این راستا ساماندهی شود.

کرمانی با اشاره به بازدیدی که به همراه تنی چند از دیگرمسئولان سرخه از اتاق خبر سرخه انجام داده است گفت: در گام نخست این خانه تشکیل و با تجهیز امکانات و ابزار و لوازم تخصصی باید هر چه زودتر نسبت به افتتاح آن اقدام شود.

وی با اشاره به آشنایی با مسائل و دغدغه های خبرنگاران اعم از کارت خبرنگاری، مسکن، بیمه و دیگر مشکلات فعالان این حوزه گفت: درخواست ما از جامعه خبری سرخه گوشزد کردن و مطالبه گری در خصوص رفع این مشکلات است.

فرماندار سرخه با اشاره به اینکه پیگیری مشکلات فعالان حوزه خبر سرخه را در دستور کار خود قرار می دهم گفت: سواد رسانه در بین اقشار مختلف مردم باید ارتقا یابد.

کرمانی با اشاره به اینکه جامعه خبری شهرستان سرخه پویا نیست با بیان اینکه از این پس نشست خبری با خبرنگاران به صورت فصلی دنبال خواهد شد گفت: برگزاری این نشست ها قطعا در تقویت حوزه خبر و اطلاع رسانی و رفع مشکلات در حوزه های مختلف بسیار مثمر ثمر خواهد بود.

وی با تأکید بر حفظ شأن و جایگاه خبرنگاران در جامعه گفت: تقویت ارتباط روابط عمومی های ادارات سرخه از جمله مسائل مهمی است که در جلسات شورای اداری پیگیر آن خواهیم بود.

بر اساس این گزارش؛ در پایان این نشست از فرماندار سرخه از خبرنگاران با اهدای لوح تقدیر و هدایایی قدردانی کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها