عباس زاده محمودی گفت: امسال از 2538 واحد صنفی بازدید شده که برای 497 واحد پرونده تخلفاتی با ارزش 70 میلیارد ریال تکمیل و در تعزیرات حکومتی رسیدگی شده است .
کد خبر: ۹۴۵۱۵۳۷
|
۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۳

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، موسی عباس زاده محمودی، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان سیستان و بلوچستان در کارگروه اقدام مشرک استان بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون در گشت های مشترک برگزار شده با همکاری سایر دستگاه های اجرایی از جمله دادستانی، انتظامی، سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل صنعت معدن و تجارت، مرکز بهداشت و... از 2538 واحد صنفی بازدید شده است که برای 497 واحد پرونده تخلفاتی با ارزش 70 میلیارد ریال تکمیل و در تعزیرات حکومتی رسیدگی شده است .

وی افزود: این عملکرد و تعداد پرونده متشکله صرفاً در گشت های مشترک بوده و ضابطین این اداره کل بنا بر وظیفه ذاتی خود در نظارت بر بازار نسبت به شناسایی کسبه متلخف اقدام دارند که در پرونده های ارسالی از سوی دستگاه های متولی صرفاً در حوزه کالا و خدمات از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 4 هزار و 798 پرونده در شعب تعزیرات حکومتی رسیدگی و مختومه شده است .

عباس زاده محمودی در ادامه درخصوص مشکلات و نارضایتی های موجود در صنف خبازان گفت : روز گذشته کارگروه اقدام مشترک استان توسط این اداره کل با حضور دستگاه های متولی و ناظر بر بازار تشکیل گردید که مواردی از جمله آسیب شناسی طرح جدید مربوط به نانوایی ها ، نحوه اجرای طرح ، شناسایی متخلفین مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت .

این مسئول بیان کرد: تمامی خبازی های سطح استان مجهز به دستگاه کارت خوان شده اند و با توجه به شرایط پیش بینی شده بر روی این دستگاه ها حتی اگر اینترنت قطع باشد مانع از دریافت و ثبت اطلاعات نیست و توزیع نان صرفاً از طریق کارت بانکی و بوسیله این دستگاه ها باید صورت گیرد .

مدیرکل تعزیرات حکومتی تصریح کرد: با اینکه در طرح جدید نظارت بر عملکرد ها تقویت یافته است لکن همچنان برخی از متصدیان خبازی که تعداد شان زیاد نیست تلاش بر انجام اقدامات خلاف قوانین و مقررات هستند که این هشدار داده می شود که متخلفین بدانند که مجاری فساد شناسایی و با مستندات کامل برخورد شدید تعزیری متوجه آنان خواهد بود.

عباس زاده محمودی در پایان گفت: در اجرای طرح ویژه خبازی ها بدون شک قاچاق و سایر تخلفات حوزه آرد و نان کاهش خواهد یافت و انتظار ما از شهروندان این است که هرگونه رفتار غیرقانونی را اگر شاهد هستند از طریق تماس با شماره های 124 یا 135 و یا مراجعه حضوری به ادارات تعزیرات حکومتی و جهاد کشاورزی نسبت به ثبت شکایت و یا اعلام گزارش اقدام نمایند .

ارسال نظرات