خبرهای داغ:
سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان خبر داد
همدان-سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان از اجرای ۶ برنامه‌ «تعزیه خوانی» توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی از ۲۲ تا ۲۷ مرداد ماه در پیاده راه امام خمینی (ره) همدان خبر داد.
کد خبر: ۹۴۵۱۷۵۵
|
۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۷

هادی بلاغی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان اظهار کرد: همزمان با آغاز دهه دوم محرم و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان و شهدای دشت کربلا از ۲۲مرداد ماه تا ۲۷ مرداد ماه ۶ برنامه‌ «تعزیه خوانی» توسط سازمان فرهنگی ،اجتماعی و ورزشی در پیاده راه امام خمینی (ره) درحال اجرا است.

وی با بیان اینکه تعزیه یکی از قدیمی‌ترین گونه‌های نمایش در ایران بوده که ارزش خاصی در فرهنگ و هنر نمایش ما دارد، گفت: اجرای این نمایش در مناسبت‌های مذهبی سبب احیاء هنر تعزیه می‌شود.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان با تأکید بر اینکه امروز باید از ابزارهای نوین برای انتقال مفاهیم و ارزش‌های اسلامی استفاده کرد، عنوان کرد: تعزیه یکی از ابزارهای موثر برای موفقیت در این زمینه است.

وی با بیان اینکه حضور مردم و استقبال جوانان و نوجوانان از این مراسم نشان می‌دهد که تعزیه جایگاه خوب و مناسبی در بین مردم دارد، ابراز کرد: اگر از این ابزار به خوبی بهره برده شود می‌توان به نتایج خوبی دست پیدا کرد.

بلاغی خاطرنشان کرد: تعزیه حضرت علی اکبر (ع)، حضرت عباس (ع)، حضرت ابا عبدالله الحسین (ع)، حر ریاحی، حضرت قاسم (ع) و امام سجاد (ع) توسط گروه‌های مختلف تعزیه‌خوانی به سرپرستی سعید باغبانی در میدان امام خمینی (ره) همدان در حال اجرا است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات