فرمانده سپاه بردسیر در همایش جهاد تبیین ؛
سرهنگ امیری گفت: دشمن تمام ابزارهایش را به کار بسته تا فرزندان ما را از دین، مسجد و اسلام دور نماید معلم باید در کلاس خود درس و فرهنگ زینبی را رواج دهد
کد خبر: ۹۴۵۱۸۳۹
|
۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج کرمان، جلسه بصیرتی با موضوع جهاد تبیین با حضور سرهنگ امیری. فرمانده سپاه بردسیر، آقای پرتو نیا رئیس آموزش و پرورش و جمعی از معلمین و اساتید شهرستان بردسیر در محل آموزش و پرورش این شهرستان برگزار گردید. 

سرهنگ علی امیری ضمن عرض خیر مقدم و تسلیت ایام اسارت عمه سادات حضرت زینب  سلام الله اظهار کرد:شهید چمران با وجود موقعیتی که در امریکا داشت و همچنین پول و ثروت زیاد به فرمان امام لبیک گفتند وابتدا به جنوب لبنان و بعد به جبهه رفتند و در نهایت به شهادت رسیدند ایشان از زبان مادر خود گفته بودند که من لحظه ای از یاد خدا غافل نبودم. 

فرمانده سپا ه بردسیر افزود: یکی از ذکر ها ذکر قلبی است یعنی انسان قلبا به یاد خدا باشد فقط تنها ذکر زبانی نیست و اینکه همه عبادات این نیست که ما نماز بخوانیم یا روزه بگیریم و... باید با اعمال خود با رفتار خود یاد خدا باشد همیشه ما باید کارهایمان رنگ خدایی به خود بگیرد. 

وی تصریح کرد : من به معلم خود به استاد خود و همچنین به آموزش و پرورش همیشه بدهکار هستم اگر معلمم اجازه میداد حاضر بودم دستش را ببوسم معلم غیر از درسهای کتابی به ما درس آزادگی.  درس زندگی میدهد اگر ما الان در این جایگاه قرار داریم به خاطر همین معلمین فداکار بوده است. 

این مقام مسئول ادامه داد: ما همیشه و در همه حال باید به یاد خدا باشیم مانند حاج قاسم.  ایشان نه تنها در بین خانواده های ایرانی بلکه در کل جهان اسلام عزیز و اسوه بودند و همیشه خودش را سرباز میدانست که وصیتش  هم همین بود که گفته بود روی سنگ قبرم سرباز حاج قاسم سلیمانی بنویسید .

وی گفت: معلم میتواند با نقش خود کاری کند که یک دانش آموز بشود حاج قاسم و میتواند کاری کند که یکی از حیوان هم بدتر شود. 

ما باید در اولین قدم در آموزش و پرورش مسئله را پیدا کنیم و بعد از رسیدن به مسئله برای آن راه کار پیدا کنیم و بعد به مرحله اجرا بگذاریم. 

امیری  افزود: در فرهنگ غربی انسان فقط یک ابزار هست ولی در جامعه ما یک هدف. ما باید در بیست سال آینده یک نیروی تراز اول و بالای انقلاب اسلامی داشته باشیم یکسری اقدامات کوتاه مدت هستند و یکسری اقدامات بلند مدت باید برنامه ریزی داشته باشیم. 

فرمانده سپاه بردسیر با اشاره به بیانات  مقام معظم رهبری در خصوص آموزش و پرورش تصریح کرد: ما در فعالیت های فرهنگی خود نباید دنبال دعوای سیاسی خود باشیم فقط به فکر نهادینه سازی فرهنگ اسلامی جامعه باشیم. 

این مقام مسئول ادامه داد:  دانش آموزان خود را مسجدی کنید و تلاش کنید که مسجدی بمانند و رشد کنند. اگر مدرسه، مسجد و خانواده واقعا کنار هم باشند خیلی اتفاق های خوشایندی می افتد. 

فرمانده سپاه بردسیر یادآور شد:در زمان پیامبر گرامی اسلام همه امورات از جمله پرداخت و دریافت ذکات، حرکت به سوی جهاد، قضاوت های پیامبر، تربیت و امورات مردم در محل مسجد انجام میشد ما باید دانش آموزان خود را به سوی مسجد سوق دهیم تا جامعه ما اسلامی شود. 

سرهنگ امیری  خاطر نشان کرد: دشمن تمام ابزارهایش را به کار بسته تا فرزندان ما را از دین، مسجد و اسلام دور نماید متاسفانه معلمی که باید در کلاس خود درس و فرهنگ زینبی را رواج دهد با ناخنهای بلند و کاشته شده خود وارد کلاس میشود و در نهایت نمیتواند دختر خانم های کلاسش  را چادری کند. 

ارسال نظرات