خبرهای داغ:
معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور؛
اوحدی عنوان کرد: اگر وجود حجت الاسلام ابوترابی در اردوگاه‌های اسارت نبود، بلاهای سخت‌تری بر سر آزادگان می‌آمد و چه بسا تعداد بی‌شماری از آنها به شهادت می‌رسید و همین مطلب بیانگر نقش بی‌نظیر این شهید بزرگوار در هدایت اسرا طی دوران اسارت است.
کد خبر: ۹۴۵۱۸۶۵
|
۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۵

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، برنامه گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی، امروز، بیست و ششم مرداد ماه در سالن اجتماعات دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(س) برگزار شد.

این برنامه، همزمان با سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی با حضور مسئولان و مردم شهیدپرور به‌ویژه خانواده‌های شهدا، آزادگان و ایثارگران برپا شد.

طی این برنامه، برادر شهید، آزاده و جانباز سعید اوحدی معاون توسعه مدیریت و منابع میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: اسارت در ظاهر شکنجه، شلاق، محرومیت بود ولی باطن آن صبر، استقامت، فداکاری، بصیرت و معنویت بود.

وی افزود: اسرا با شناخت عرفان توانستند نسبت به شرایط و موقعیتی که در آن قرار گرفته بودند، جوهر وجودشان را بهتر از دیگران پیدا کنند و شکرگذار خداوند متعال باشند.

این مسئول ادامه داد: انسان با شناخت موقعیتی که در آن قرار دارد می‌تواند به ارزش‌های والای انسانیت و معنویت صعود کند و اسارت مصداق بارز این موقعیت بود.

وی با اشاره به بیانات سید آزادگان، شهید حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی‌اکبر ابوترابی‌فرد مبنی بر اینکه اسارت قطعه‌ای از بهشت بر روی زمین بود، گفت: این مطلب بیانگر نگاه عمیق این سید بزرگوار به اسارت بود که ایشان را به مامنی برای آرامش اسرا تبدیل کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بیان کرد: ابوترابی با ویژگی‌های اخلاقی معنوی که داشت در هر اردوگاهی که اسم این شهید بزرگوار برده می‌شد امید، نشاط و سرزندگی بین اسرا ایجاد می‌شد.

وی با بیان اینکه شهید ابوترابی قافله‌سالار اسرا بود، بیان کرد: اگر وجود این شهید بزرگوار در اردوگاه‌های اسارت نبود، بلاهای سخت‌تری بر سر آزادگان می‌آمد و چه بسا تعداد بی‌شماری از آنها به شهادت می‌رسید و همین مطلب بیانگر نقش بی‌نظیر این شهید بزرگوار در هدایت اسرا طی دوران اسارت است.

اوحدی با بيان اينكه رسالت سنگینی بر دوش آزادگان است، گفت: هنوز بعد از گذشت سال‌ها از بازگشت به میهن اسلامی نتوانستیم حق سید آزادگان شهید ابوترابی و ارزش‌های اسارت را در جامعه ادا کنیم، لذا باید بیشتر تلاش کرد تا بتوانیم این حقی که بر عهده ماست، ادا کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به دیگر ویژگی‌های شهید ابوترابی گفت: وی بسیار صبور، مهربان، باتدبیر، باسیاست، روحانی و خستگی‌ناپذیر بود و به همه اسرا و دیگران سفارش می‌کرد که همواره پاک و خدمتگزار باشند و در خدمت کردن به مردم تلاش کنند.

این آزاده و جانباز بزرگوار افزود: در اسارت اگر برای اسیری مشکلی به وجود می‌آمد شهید ابوترابی شب و روز نداشت تا مشکلش را برطرف کند امروز همه مردم و مسئولان باید با الگوگیری از اين شهید بزرگوار اینگونه باشند.

معاون توسعه مدیریت و منابع میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: امروز وظیفه همه مردم و مسئولان است که در برابر هجمه‌های نرم و سخت دشمنان مقاوم باشند و با هوشیاری آنها را خنثی کنند و راه امام راحل و شهدا را همیشه در جامعه زنده نگه دارند.

در ادامه، اوحدی به بازگویی خاطراتش در دوران اسارت و حضور تاثیرگذار شهید ابوترابی در آرامش اسرا پرداخت.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها