خبرهای داغ:
همدان-امام جمعه کبودراهنگ بر لزوم پیگیری توسعه کتابخانه‌ها در مناطق پرجمعیت روستایی اشاره کرد وگفت: رضایتمندی مردمی از فعالیت کتابخانه‌های عمومی، موجب خرسندی جامعه فرهنگی و مسئولین شهرستان از این موضوع شده است.
کد خبر: ۹۴۵۲۰۲۸
|
۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام ️نقی باقری در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی کبودراهنگ که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با اشاره به معجزه پیامبر اکرم (ص) که با کتاب همراه بوده است، اظهار کرد: نقش کتاب در هدایت انسان‌ها بسیار مهم است.

وی به اهمیت رسالت بسیار مهم کتابداران در راستای گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و افزود: نقش این افراد در کتابخوان کردن مردم بسیار موثر است.

امام جمعه کبودراهنگ در ادامه بر لزوم پیگیری توسعه کتابخانه‌ها در مناطق پرجمعیت روستایی اشاره کرد و گفت: رضایتمندی مردمی از فعالیت کتابخانه‌های عمومی شهرستان، موجب خرسندی جامعه فرهنگی و مسئولین شهرستان از این موضوع شده است.

* توسعه شهرستان در همه شاخص‌ها نیازمند توسعه فرهنگ است

فرماندار شهرستان کبودراهنگ نیز بیان کرد: در شهرستان کبودراهنگ ۱۲ باب کتابخانه عمومی و دو باب کتابخانه مشارکتی در مجموع ۱۴ باب کتابخانه عمومی فعالیت می‌کنند که این شهرستان در تعداد کتابخانه در رتبه سوم استان قرار دارد.

مسلم غلامی تعداد کتابخانه‌های عمومی روستایی در شهرستان کبودراهنگ را  هشت باب عنوان کرد و افزود: این کتابخانه‌ها در روستا‌های ویان، داق داق آباد، اکنلو، قباق تپه، سوباشی، نورآباد، امیرآباد و اورقین مستقر هستند.

وی با بیان اینکه چهار باب نیز در شهر‌های کبودراهنگ، گل تپه و شیرین سو فعالیت می‌کنند، ادامه داد: تعداد ۱۳۵ هزار جلد کتاب در این کتابخانه‌ها موجود است که شهرستان کبودراهنگ در سرانه این شاخص از رتبه‌های برتر استان است.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان کبودراهنگ بیان کرد: در شهرستان کبودراهنگ در پنج ماهه گذشته بیش از ۵ هزار نفر عضو فعال از خدمات کتابخانه‌های عمومی بهره‌مند شده‌اند.

وی افزود: در راستای توسعه شهرستان در همه شاخص‌ها نیاز به توسعه فرهنگ داریم که برای رسیدن به این هدف باید به موضوع مهم توسعه کتابخانه‌های عمومی به شکل ویژه‌ای دیده شود و وظیفه همه دستگاه‌های مرتبط حمایت و پشتیبانی از این مراکز مهم فرهنگی است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان کبودراهنگ نیز بیان کرد: کتابخانه‌های عمومی شهرستان در پنج ماهه گذشته علاوه بر برگزاری و تولید بیش از ۲۰۰ فایل فرهنگی در زمینه‌ها و موضوعات مختلف و انتشار در فضای مجازی، نسبت به برگزاری ۲۵۰ برنامه فرهنگی دیگر نظیر نشست‌های کتابخوان، جمع خوانی، کارگاه‌های آموزشی، شعرخوانی، قصه‌گویی، معرفی کتاب، مسابقات کتابخوانی، جام باشگاه‌های کتابخوانی، طرح باهم بخوانیم و مسابقات نقاشی اقدام کرده است.

معینی با اشاره  به پیگیری برای توسعه و گسترش کتابخانه‌های عمومی در سطح روستا‌های این شهرستان افزود: راه‌اندازی وای فای رایگان در سطح ۵ کتابخانه عمومی، راه‌اندازی میز مرجع مجازی و ویژه‌برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی در حوزه کارآفرینی از دیگر اقدامات این اداره در یک سال گذشته بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات